Koncept CrossBlue je vybaven hybridním poháněcím ústrojím s možností vnějšího dobíjení (tzv. plug-in hybrid). Novinka tak kombinuje vznětový motor TDI se dvěma elektromotory. Převodovka je dvouspojková (DSG), poháněná jsou všechna čtyři kola.

Kombinovaná spotřeba paliva dosahuje dle výrobce 6,7 l. Dynamicky na tom CrossBlue, jehož celkový výkon činí 224 kW (305k) a točivý moment 700 Nm, není vůbec špatně. Zrychlení z 0 na 96 km/h trvá 7,0 sekundy, jede až 204 km/h (v elektrickém režimu maximálně 121 km/h). Dojezd výhradně z obsahu lithium-iontového akumulátoru není velký, pouhých 23 kilometrů.

Volkswagen CrossBlue Concept (2013)

Volkswagen CrossBlue Concept (2013)

FOTO: Volkswagen

Uvnitř 4986 mm dlouhého, 2014 mm širokého a 1732 mm vysokého automobilu najdou cestující šest individuálních sedadel; svým zaměřením, vzhledem a velikostí tak nový koncept stojí na pomezí kategorie SUV a MPV. Zajímavostí je vysoký počet airbagů - 12.

Volkswagen CrossBlue Concept (2013)

Volkswagen CrossBlue Concept (2013)

FOTO: Volkswagen

Zda se bude sériově tento model vyrábět, zatím německá automobilka neoznámila. Vzhledem k propracovanosti konceptu je ale téměř jisté, že se v autosalonech zanedlouho objeví. Neznámou je, zda CrossBlue zamíří i za oceán.

Volkswagen CrossBlue Concept (2013)

Volkswagen CrossBlue Concept (2013). Všech šest sedadel je samostatných.

FOTO: Volkswagen