K tomu, abyste měli zhasnutý motor na každé křižovatce, potřebujete tzv. start/stop systém, bez něj by to bylo nemyslitelné. Málokteré auto (obvykle pouze hybridní vozidla) ale tento systém má navržený tak, aby opětovné nastartování řidiče nerušilo. Mnoho lidí tak tento systém deaktivuje, navíc u starších aut (nad pět let) se prakticky nepoužíval. Úspora paliva je totiž zanedbatelná - v řádu decilitrů na sto ujetých kilometrů.

Něco jiného je vypínání při delším stání, například při čekání před domem nebo na železničním přejezdu. Zde se již vyplatí motor vypnout. Řidič by ale motor neměl zhasínat automaticky a zejména u motorů přeplňovaných turbodmychadlem je potřeba s vypnutím minutu až dvě počkat, obzvláště pokud řidič jel rychle. V opačném případě hrozí přehřátí turbínové skříně, která není dostatečně ochlazena. Náklady na opravu poničeného turbodmychadla, respektive jeho částí jsou pak mimořádně nákladné (i v řádech desetitisíců korun).