Dvoumístná Praga R1 na délku měří 4170 mm, je 1800 mm široká a na výšku má méně než jeden metr, konkrétně 995 mm. Tahle „placka“ váží pouhých 572 kilogramů (bez provozních kapalin).

Díky malé hmotnosti pak relativně slabý motor stačí pro svižné ježdění. Pod kapotou je dvoulitrový čtyřválec původem od Renaultu, který při 7500 otáčkách nabídne 210 koní. Točivý moment má hodnotu 220 Nm. Spotřebu, zrychlení na stovku ani nejvyšší rychlost (při standardním zpřevodování) se od výrobce zatím nedozvíte.

Praga R1 (2013)

Praga R1 (2013)

FOTO: Praga

Poháněná jsou zadní kola, převodovka je sekvenční šestistupňová. Karoserie využívá karbonu a uhlíku, okna jsou z polykarbonátu. Dvoumístné auto homologované pro závodní okruhy má šestibodové bezpečnostní pásy a nechybí ani standardně zabudovaný hasicí přístroj. Brzdy dodalo AP, jde o čtyřpístkové odvětrávané kotouče (jejich velikost výrobce nezveřejnil).

Praga bude nový model R1 vyrábět malosériově za částku kolem 2,5 miliónu korun. Šeptem se hovoří i o verzích homologovaných pro běžný provoz, slovenský výrobce pyšnící se kdysi slavnou značkou Praga k tomu ale zatím oficiálně nic nesdělil.