Hlavní obsah

Nejoblíbenější barvou aut byla letos bílá

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Celosvětově nejoblíbenější barvou aut byla letos druhý rok po sobě bílá. Dříve motoristé nejvíce poptávali auta se stříbrnou karoserií - nyní třetí místo za druhou černou. Ta je oblíbená zejména v Asii a Tichomoří. Vyplývá to z pravidelného průzkumu technologické společnosti DuPont.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Superb Combi 2,0 TDI 4x4 L&K

Článek

Bílá barva se stala v roce 2012 nejoblíbenější barvou v Evropě a udržela si vedoucí pozici v Severní Americe, Japonsku, Jižní Koreji, Rusku, Jižní Africe a Mexiku. Dohromady zaujímá 23 procent trhu.

"Během posledních deseti let získávala bílá barva na popularitě v automobilovém průmyslu, což je trend, který pozorujeme i u jiných spotřebitelských produktů. Popularita bílé rostla u všech automobilových segmentů, ale dříve byla spíše výsadou nákladních aut. Technologický pokrok ve výrobě bílých a perleťových laků umožnil jejich průnik do všech segmentů, včetně segmentu luxusních vozů," uvedla ředitelka společnosti DuPont v ČR Soňa Krausová.

Současné třívrstvé bílé nátěry jsou podle Krausové snadněji použitelné pro globální výrobce a evokují kvalitu a hodnotu napříč automobilovými segmenty. Nejčastější jsou odstíny vanilky, bílého kamene nebo je velmi populární jasná bílá.

Černá barva vévodí žebříčku popularity v Číně, ale v globálním žebříčku obsadila druhé místo s podílem 21 procent. Stříbrná doplňuje trojici nejpopulárnějších barev díky své neotřesitelné pozici v Jižní Americe, Brazílii a Indii. Přesto ale zaznamenala další pokles, oproti loňsku o čtyři procentní body na 18 procent.

V Evropě v roce 2012 překonala bílá barva černou. S 24 procenty evropského trhu byla bílá také nejoblíbenější barvou v kategoriích kompaktních a sportovních vozů a nákladních aut. Černá barva naopak popularitu v regionu ztrácí. Ta vyvrcholila v roce 2009. Nyní je na druhém místě s 23 procenty trhu. Nicméně stále udržuje svou vedoucí pozici ve střední kategorii a MPV a mezi luxusními vozy.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám