Honda novou naftovou šestnáctistovku bude nabízet nejprve do modelové řady Civic (od začátku roku 2013), později i do dalších modelů (CR-V a dost pravděpodobně i dalších). Zajímavostí je, že nový motor je  určený výhradně pro evropský trh.

Turbodiesel má hliníkovou hlavu válců a hliníkový blok. Hmotnost motoru činí 175 kilogramů, tj. o 47 kg méně než kolik má 2,2litrový turbodiesel i-DTEC. Motor 1.6 i-DTEC využívá solenoidové vstřikovače Bosch schopné pracovat s tlaky až 1800 bar. O zvýšení výkonu se stará turbodmychadlo Garrett 4, generace s proměnlivou geometrií lopatek a maximálním plnicím tlakem 1,5 bar.

Největší výkon motoru činí 120 koní při 4000 otáčkách, točivý moment má hodnotu 300 Nm při 2000 otáčkách. V modelu civic činí normovaná spotřeba paliva v kombinovaném režimu 3,6 l / 100 km. Pro srovnání, motor 1.6 TDI koncernu Volkswagen má výkon 105 k a točivý moment 250 Nm. V případě octavie je kombinovaná spotřeba 4,5 l nafty.

Nový motor 1.6 i-DTEC se bude vyráběn v továrně Hondy v britském Swindonu. Denně se zde vyrobí 500 motorů.