Rozvor náprav je stejný jako u minulé generace, zajímavé ale je, že na délku je čtvrtá generace o bezmála pět centimetrů kratší. Je rovněž o tři centimetry nižší. Nové CR-V bude nabízeno v pěti výbavových stupních: S, Comfort, Elegance, Lifestyle a Executive. V nabídce jsou nyní dvě motorizace. Jednak dvoulitrový benzínový čtyřválec s výkonem 155 k a 190 Nm, který má jen nepatrně lepší parametry než dříve (+5 k a 2 Nm).

Prodávanější jistě bude klasický 2,2litrový turbodiesel i-DTEC. Ten nabídne 150 koní a 350 Nm při 2000 otáčkách. To vše při kombinované spotřebě 5,6 litru. V roce 2013 nabídku rozšíří naftová šestnáctistovka s dosud neupřesněnými parametry.

Honda CR-V (2012, evropská verze)

Honda CR-V (2012, evropská verze)

FOTO: Honda

Nové CR-V se bude dodávat ve verzích s pohonem 4x4 nebo pouze předních kol, v případě turbodieselu jde ale vždy o „čtyřkolku“, která dle potřeby připojuje i kola zadní nápravy. V nabídce je šestistupňový „manuál“, pro dieselové verze se dodává i samočinná převodovka. Zarážející je, že jde o převodovku s pouhými pěti rychlostními stupni, v autech této kategorie je bezmála nutností mít o jeden stupeň více.

Větší kufr 

Díky novému systému sklopení zadních sedadel do roviny s podlahou se kapacita zavazadlového prostoru CR-V zvětšila o 147 litrů na 1669 litrů (se sklopenými sedadly). Základní objem zavazadlového prostoru je rovněž slušný - 589 litrů. Délka tohoto prostoru se proti minulé generaci prodloužila o 140 mm na 1570 mm, zatímco výška nakládací hrany se snížila o 25 mm.

Základní výbava S obsahuje šest airbagů, ESP, asistent pro rozjezd v kopci (HSA), dálkově ovládané centrální zamykání, tempomat, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka a 17“ kola z lehkých slitin. Rádio v základní ceně není, pouze příprava na něj.

Honda CR-V (2012, evropská verze)

Honda CR-V (2012, evropská verze)

FOTO: Honda

Cena výbavy S s pohonem předních kol a manuální převodovkou začíná na částce 544 000 korun. Příplatek za model s pohonem všech kol je 55 000 korun. Evropská verze má u všech typů LED světla pro denní svícení a zadní LED světla; u verze Executive také elektrické ovládání pátých dveří.

Nejlevnější verze s motorem 2,2 i-DTEC činí 689 000 korun s manuální šestistupňovou převodovkou. Nové CR-V se vyrábí v britském městě Swindon.

Honda CR-V (2012, evropská verze)

Honda CR-V (2012, evropská verze)

FOTO: Honda