Jednička bude podle oficiálního sdělení automobilky nabízena se čtyřmi motory, třemi převodovkami a zadním náhonem. Základní pohonnou jednotkou bude benzínový agregát BMW 116i o obsahu 1,6 litru s maximálním točivým momentem 150 Nm při 4300 otáčkách za minutu. Z nuly na 100 km/hod pak vůz akceleruje za 10,8 vteřin a maximální rychlost je u tohoto motoru 201 km/hod.

Dalším benzínovým motorem v nabídce je dvoulitrový čtyřválec BMW 120i VALVETRONIC dávající výkon 150 koní s točivým momentem 200 Nm při 3600 otáčkách za minutu. K dosažení maximální rychlosti 217 km/hod vůz dosáhne 100 km/hod za 8,7 vteřiny.

Převodovky a emisní limity

Nabídku motorů pak doplňují dvě dvoulitrové dieslové jednotky s přímým vstřikováním paliva systémem common rail. První z nich BMW 118d nabízí výkon 90 kW (122 koní), druhá BMW 120d se pak pyšní výkonem 120 kW (163 koní). Stoosmnáctka umožní vozu dosáhnout maximálně 201 km/hodinu při zrychlení z nuly na 100 km/hod za 10 vteřin. Stodvacítka pak při akceleraci ubere 2,1 vteřiny a maximálka je o 20 km/hodinu vyšší.

Maximálního točivého momentu 280 Nm respektive 340 Nm dosahují obě jednotky již při 2000 otáčkách za minutu. Všechny pohonné jednotky přichystané pro BMW 1 pak podle výrobce splňují přísné emisní limity EU 4.

Pro modely 118d, 120d a 120i je v nabídce šestistupňová manuální převodovka, 116i bude k dispozici s pětistupňovým manuálem. Benzínovou a dieslovou stodvacítku bude možné na přání vybavit šestistupňovým automatem.

Bezpečnost a další výbava

Čtyřmístný automobil, který je 4230 mm dlouhý, nabízí rozvor 2660 mm co slibuje pro pasažéry na zadních sedadlech dostatek prostoru. V základní konfiguraci interiéru Jednička nabízí zavazadlový prostor o obsahu 330 litrů, který se při sklopení zadních sedadel zvětší na 1150 litrů.

K aktivní bezpečnosti budou přispívat mimo jiné elektronické systémy kontrolující stabilitu a trakci (DSC, DTC) či brzdný účinek (DBC). Všichni cestující budou chránění hlavovými airbagy. Od vysokého standardu bezpečnostních prvků, kterým bude nový model vybaven, si automobilka slibuje získání všech pěti hvězdiček v nárazových testech EuroNCAP.

Ve vybavení interiéru nebude chybět ovládací jednotka iDrive, navigační systém a radio aktivované hlasem. Pro usnadnění bude k dispozici i akustický parkovací asistent. Představení nového vozu se patrně dočkáme na podzimním autosalónu v Paříži. Ceny pak automobilka slibuje zveřejnit na konci jara.