Aby speciál pro závody formule 1 mohl dosahovat závodních kvalit, museli se konstruktéři zamyslet nad tím, jak snížit jeho váhu, která narostla kvůli nejrůznějším dodatkovým komponentům, kterými jsou například komunikační vybavení, výstražná světla či chladicí systém zádní nápravy a brzd. Technici v rámci úsporných opatření, kdy některé díly z oceli byly nahrazeny hliníkovými, ušetřili 100 kilogramů oproti sériovému modelu.

Redukční dieta tak dolehla na elektroinstalaci (- 4 kg) a různé prvky karosérie (- 12 kg). Vymontovány byly systémy ovládající otevírání střechy (- 17 kg), vsazena nová sedadla (-25 kg). Dalších 40 kilogramů pak technici ušetřili úsporným interiérem. Safety car tak váží 1370 kilogramů oproti 1465 kilům sériového vozu.

Pohonná jednotka je značně podobné té sériové, takže ve zkratce. Jedná se o osmiválec do V o obsahu 5,5 l, který dává výkon 265 kW (360 koní). Stříbrný dvoumístný automobil z nuly na stovku vystřelí za méně než pět vteřin.

Šéf zdravotní služby FIA Sid Watkins má nyní k dispozici nový vůz Mercedes Benz C 55 AMG. Pod kapotou je osmiválcový motor o obsahu 5,5 l s výkonem 270 kW (367 koní). Posádka vozu sleduje závod v přímém přenosu na monitoru ve vozidle. Watkins a tři asistenti jsou tak v průběhu závodu neustále připraveni vyrazit. Každé sedadlo je vybaveno čtyřbodovými bezpečnostními pásy.