Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti Volkswagen zodpovědný za technický vývoj, prozradil britskému Autocaru, že uvažovat o sériové výrobě studie Taigun je nyní předčasné.

Podle Hackenberga ale koncern bude „usilovat o synergii s jinými značkami“. Je tedy pravděpodobné, že pokud studie dostane zelenou, dočká se sériové verze i značka ŠkodaSeat. Scénář by tedy byl podobný jako u tzv. New Small Family, tj. tří malých modelů koncernu Volkswagen, které se jen s minimálními úpravami prodávají pod značkami Volkswagen, Škoda a Seat.

Volkswagen Taigun (2012, koncept)

Volkswagen Taigun (2012, koncept)

FOTO: VW

Delší než citigo

Taigun je 3859 mm dlouhý, 1728 mm široký a 1570 mm vysoký. Rozvor náprav činí 2470 mm. Studie stojí na sedmnáctipalcových kolech (rozměr pneu: 205/50 R17). V porovnání s VW Up je studie výrazně delší (3,54 m), širší i větší.

Škoda Citigo (5D verze, 2012)

Škoda Citigo (5D verze, 2012)

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Volkswagen Taigun (2012, koncept)

Volkswagen Taigun (2012, koncept)

FOTO: VW

Volkswagen potvrdil nový litrový TSI motor. Jde o stejný tříválec jako v upu či citigo, motor dostal přímé vstřikování paliva do válců a přeplňování turbodmychadlem. Díky tomu nabídne výkon 110 koní a 175 Nm už při 1500 otáčkách.

Koncept je plně funkční, váží 985 kilogramů a jede až 186 km/h.  Na „stovku“ taigun zrychlí za 9,2 sekund, kombinovaná spotřeba paliva je dle VW 4,5 l/100 km.

Volkswagen Taigun (2012, koncept)

Volkswagen Taigun (2012, koncept)

FOTO: VW