Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.

Nápojová společnost Coca-Cola udržela pozici v žebříčku nejcennější značky světa, vede ho už od roku 2000. Letos se k ní skokem ale přiblížila firma Apple, výrobce telefonů a tabletů. [celá zpráva]

Toyota si své loňské vítězství jen těsně udržela před Mercedes-Benzem. V první desítce automobilových značek nechybí BMW či Porsche, největší nárůst zaznamenal Nissan (30 pct) a Hyundai (24 pct). Naopak o jedenáct procent si proti loňsku pohoršila Honda. Do první stovky značek se na 96. místě dostal rovněž Harley-Davidson nebo Ferrari (99. místo), které si proti loňsku polepšilo o pět procent.

Nejhodnotnější automobilové značky 2012 podle Interbrandu
značkahodnota*hodnota vlonipořadí celkové**
Toyota 303+9 %10
Mercedes-Benz301+10 %11
BMW291+18 %12
Honda173-11 %21
VW93+18 %39
Ford80+6 %45
Hyundai75+24 %53
Audi72+17 %55
Porsche51+12 %72
Nissan50+30 %73
* ve 100 mil. dolarů, zaokrouhleno
** ze všech značek (i mimo auto průmysl)