"Změny v ceníku byly víceméně kosmetické a v cenách pro konečné zákazníky se projeví minimálně," uvedla Magda Punčochová ze sítě pneuservisů BestDrive, které mají jako největšího dodavatele Barum Continental.

Zvýšení cen se podle jednatele firmy Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera liší podle značek. Například maloobchodní ceny u značky Barum stouply o necelá čtyři procenta, u Bridgestone, Firestone a Kormoran bylo zvýšení kolem deseti procent. Za zdražením stojí růst cen surovin. Zákazníci se tak letos možná zaměří na levnější, ale značkové pneu.

Letošní novinkou je zavedení povinného štítkování. Od listopadu musí být všechny nové pneumatiky prodávané v EU označené standardizovanými štítky. Štítky zákazníkovi poskytnou základní informace o vlivu konkrétní pneumatiky na spotřebu paliva, přilnavosti za mokra a hluku výrobku.

Největší nápor pneuservisy čekají v závěru října, protože od listopadu platí povinnost mít za nepříznivých podmínek na autě zimní pneumatiky. "V letošním roce očekáváme spíše mírný nárůst prodeje oproti loňsku, který byl hodně ovlivněn legislativou a novou povinností přezout na zimní pneu," uvedla Punčochová. Na zájem o přezouvání bude mít vliv i počasí, uspíšit jej může první sníh nebo výrazné ochlazení.