Koncepční vozidlo je funkční, o pohon se stará hybridní motor s možností vnějšího dobíjení (plug-in). Jde o tříválec 1.5 TFSI, kterému pomáhají dva elektromotory. Kombinovaná spotřeba paliva činí 1,1 l/100 km, což je skvělá hodnota, vzhledem k metodice měření normované spotřeby to platí pouze pro prvních sto kilometrů.

Karoserie konceptu je vyrobena zejména ze tří materiálů - hliníku a dva polymerů vyztužených uhlíkovými a skleněnými vlákny. Přední a zadní deformační zóny, boční prahy ale i středový tunel jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu. Koncepční vůz má pohotovostní hmotnost cca 1390 kg včetně velkého lithium-iontového akumulátoru a to se bavíme o hybridním autě a ta obvykle nejsou kvůli bateriím těžká.

Audi Q3 2.0 TFSI

Pro porovnání designu: Audi Q3 - současné

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Audi crosslane coupé (2012)

Audi Crosslane Coupé (2012)

FOTO: Audi

Hybridní soustava se skládá ze dvou elektromotorů a jednostupňové převodovky, celkový výkon činí 130 kW (177 k). Crosslane Coupé zrychlí z nuly na 100 km/h za 8,6 sekundy; pokud je systém přepnut pouze do elektrického režimu je zrychlení o trochu horší. Konkrétně za 9,8 sekundy. Nejvyšší rychlost popisovaného automobilu je 182 km/h. Lithium-iontový akumulátor má kapacitu 17,4 kWh, v čistě elektrickém režimu je hodnota dojezdu na jedno nabití 86 km.

Audi crosslane coupé (2012)

Audi crosslane coupé (2012)

FOTO: Audi

Audi Crosslane Coupé má vnější délku 4,21 m, šířku 1,88 m a výšku 1,51 m. Rozvor náprav, tj. vzdálenost mezi předními a zadními koly, má hodnotu 2,56 m. Zajímavý design robustní karoserie naznačuje, jak budou vypadat v budoucnu modely Audi Q - nyní Q3, Q5 a Q7, brzy také Q2.