Hlavní obsah

Rychlé nebe nad hlavou, vrcholné Audi RS5 Cabriolet má 450 koní

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Audi ukázalo vrcholné provedení řady A5 Cabriolet. Model, v jehož názvu jsou slibná písmenka RS, pohání atmosférický osmiválec s výkonem 450 koňských sil. Novinka se začne prodávat na jaře 2013 za cenu od 2,2 miliónu korun.

Foto: Audi

Audi RS5 Cabriolet (2012)

Článek

RS5 Cabriolet má délku 4649 milimetrů, šířku 1860 milimetrů a výšku 1380 milimetrů, rozvor náprav činí 2751 mm. Na výběr je osm barev karoserie - jeden nemetalický lak, čtyři metalické a perleťové laky a tři laky s krystalickým efektem. Plátěná střecha se bude dodávat v odstínech černá, šedá, červená nebo hnědá. Standardem jsou kovaná, devatenáct palců velká kola, dokoupit lze i „dvacítky“.

Foto: Audi

Audi RS 5 Cabriolet (2012)

Vrcholné provedení čtyřmístného RS5 Cabriolet využívá stylovou plátěnou střechu. Ta se otevírá i zavírá pochopitelně automaticky stisknutím příslušného tlačítka; trvá jí to 15, resp. 17 sekund (i za jízdy rychlostí 50 km/h). Střecha z 380 litrů velkého kufru ukrojí pouhých 60 litrů.

Atmosférický osmiválec

Lahůdkou je motor. Jde o ručně montovaný atmosférický osmiválec s hliníkovým blokem a přímým vstřikováním paliva do válců (FSI). Ze zdvihového objemu 4163 ccm dává motor nejvyšší výkon 331 kW (450 k) při – a to je zajímavé - 8250 otáčkách. Točivý moment má hodnotu 430 Nm.

RS5 kabrio zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,9 sekundy (kupé 4,6 s); nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h (lze zvýšit na 280 km/h). Průměrná spotřeba činí dle Audi 10,9 l/100 km (kupé 10,8 l).

Foto: Audi

Audi RS 5 Cabriolet (2012)

Standardem je dvouspojková převodovka – jde o sedmistupňový S tronic. Výkon se přenáší na všechna čtyři kola, přičemž je mírně preferována zadní náprava (poměr procent 40:60). V příplatkové výbavě je i mechanický samosvorný diferenciál.

V prodeji na jaře

Brzdy mají odvrtávané kotouče s vnitřním chlazením; přední kotouče mají průměr 365 milimetrů. Dokoupit lze také keramické brzdy (pouze na přední nápravě) vyztužené uhlíkovými vlákny.

V Německu se začne prodávat nový kabriolet na jaře příštího roku. Základní cena činí 88 500 eur, tj. cca 2,2 miliónu korun.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám