Letos si to však myslí jen čtyři procenta. Vyplývá to z průzkumu poradenské firmy KPMG.

Zatímco loni si tři procenta manažerů myslela, že letošek bude co do zisku nejhorší, letos jejich podíl vzrostl na desetinásobek. Snižovat náklady chtějí firmy hlavně počítačovým modelováním a inovacemi při montáži. Naproti tomu firmy nepředpokládají, že by ušetřily propouštěním zaměstnanců.

Téměř 80 procent manažerů si myslí, že asijští výrobci budou získávat podíl na trhu na úkor severoamerických automobilek. Podíl evropských značek by měl podle očekávání zůstat na zhruba stejné úrovni.

Většina manažerů předpovídá, že nejvíc se zvýší investice do nových modelů a technologií. Manažeři jsou také přesvědčeni, že klíčem k budoucí prosperitě automobilového průmyslu je zlepšování, a to hlavně u takových technologií, které přinášejí spotřebitelům hmotné výhody.

KPMG je mezinárodní síť poradenských firem. V České republice působí od roku 1990 a zaměstnává 530 lidí.