Hlavní obsah

Jaguar XJ a XF nově dostanou pohon 4x4

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jaguar potvrdil, že pro modely XJ a XF bude nově k dispozici pohon všech čtyř kol. Potřebnou techniku dodá Land Rover, který má stejného indického vlastníka jako Jaguar.

Článek

XJ i XF mají standardně poháněná zadní kola, nově bude možné objednat pohon všech kol. Srdcem systému dodaném Land Roverem je vícelamelová spojka, která za běžných podmínek rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50. Tlačítkem je možné zvolit „zimní režim“ ve kterém je poměr 70:30, na zadní pneumatiky se tedy přenáší výrazně méně točivého momentu.

Jaguar tvrdí, že i s pohonem 4x4 bude mít XJ a XF sportovní jízdní vlastnosti á la auta s pohonem zadních kol. Jaguar upravil pro „čtyřkolku“ i zavěšení předních a zadních kol, cena ani datum uvedení do prodeje zatím nebylo oznámeno.

Dva nové motory

V souvislosti s novým modelovým rokem jsou v nabídce i nové pohonné jednotky. Jde o třílitrový kompresorem přeplňovaný benzínový šestiválec a dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný benzínový čtyřválec. Slabší z motorů byl vyvíjen pod interním kódem I4240. Jde o dvoulitr, kterému pomáhá turbodmychadlo. Největší výkon je 240 koní při 5500 otáčkách, točivý moment vrcholí na hodnotě 349 Nm při 1800 otáčkách. Zrychlení z nuly na 96 km/h proběhne za 7,5 vteřin (u modelů XF a XJ). Největší rychlost činí 150 mph, tj. 241 km/h.

Druhým benzínovým přírůstkem je V6, přeplňovaný kompresorem. Z objemu 2995 ccm motor dává největší výkon 340 koní při 6500 otáčkách. Točivý moment má hodnotu 450 Nm a je dostupný v rozmezí 1800 až 4000 otáček. Zrychlení na stovku je otázkou 5,7 vteřin a nejvyšší rychlost (patrně elektronicky omezená) vrcholí na hodnotě 250 km/h.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám