Článek
Trik s odhalováním konceptů, které se o několik měsíců či let v mírně obměněné podobě objeví coby sériová verze, není nic nového. Honda to ale dotáhla k „dokonalosti“ – své kompaktní SUV představila nejprve v americké verzi, poté v japonské a nyní v evropské.
Bez zajímavosti jistě není to, že sériovým verzím předcházely koncepty, které byly zcela totožné s designem později představených sériových verzí. Honda tak jeden a ten samý model představuje už pošesté. Nyní je to sériová evropská verze, která je úplně stejná jako březnový koncept ze Ženevy.
Několik rozdílů by se ale přeci jen našlo. Evropská verze CR-V má jinak barevnou spodní část nárazníku, oproti americké verzi dostanou zákazníci na Starém kontinentu v interiéru kvalitnější plasty.
Barevný displej (a některé další díly) byl nově převzat z aktuální generace civicu. Základní uspořádání a tvary jsou ale stejné jako u minulé generace. Kufr nabídne objem slušných 589 litrů. Oproti minulé generaci je CR-V o 5 mm kratší a o 30 mm nižší.
Dva, později tři motory
Jaké budou v nabídce motory? Jednak dvoulitrový čtyřválec s výkonem 155 k a 190 Nm, který má jen nepatrně lepší parametry než dříve (+5 k a 2 Nm). Prodávanější jistě bude klasický 2,2litrový turbodiesel i-DTEC. Ten nabídne 150 koní a 350 Nm při kombinované spotřebě 5,6 litru. V roce 2013 nabídku rozšíří naftová šestnáctistovka s dosud neupřesněnými parametry.
Nové CR-V se bude dodávat ve verzích s pohonem 4x4 nebo pouze předních kol. Světovou premiéru si novinka odbude v září na pařížském autosalonu, prodej bude zahájen následně. Na prodejní cenu si zatím musíme ještě počkat.