Trik s odhalováním konceptů, které se o několik měsíců či let v mírně obměněné podobě objeví coby sériová verze, není nic nového. Honda to ale dotáhla k „dokonalosti“ – své kompaktní SUV představila nejprve v americké verzi, poté v japonské a nyní v evropské.

Bez zajímavosti jistě není to, že sériovým verzím předcházely koncepty, které byly zcela totožné s designem později představených sériových verzí. Honda tak jeden a ten samý model představuje už pošesté. Nyní je to sériová evropská verze, která je úplně stejná jako březnový koncept ze Ženevy.

Honda CR-V (2012, evropská verze)

Honda CR-V (2012, evropská verze)

FOTO: Honda

Několik rozdílů by se ale přeci jen našlo. Evropská verze CR-V má jinak barevnou spodní část nárazníku, oproti americké verzi dostanou zákazníci na Starém kontinentu v interiéru kvalitnější plasty.

Barevný displej (a některé další díly) byl nově převzat z aktuální generace civicu. Základní uspořádání a tvary jsou ale stejné jako u minulé generace. Kufr nabídne objem slušných 589 litrů. Oproti minulé generaci je CR-V o 5 mm kratší a o 30 mm nižší.

Honda CR-V (2012, evropská verze)

Honda CR-V (2012, evropská verze)

FOTO: Honda

Dva, později tři motory

Jaké budou v nabídce motory? Jednak dvoulitrový čtyřválec s výkonem 155 k a 190 Nm, který má jen nepatrně lepší parametry než dříve (+5 k a 2 Nm). Prodávanější jistě bude klasický 2,2litrový turbodiesel i-DTEC. Ten nabídne 150 koní a 350 Nm při kombinované spotřebě 5,6 litru. V roce 2013 nabídku rozšíří naftová šestnáctistovka s dosud neupřesněnými parametry.

Nové CR-V se bude dodávat ve verzích s pohonem 4x4 nebo pouze předních kol. Světovou premiéru si novinka odbude v září na pařížském autosalonu, prodej bude zahájen následně. Na prodejní cenu si zatím musíme ještě počkat.

Honda CR-V (2012)

Honda CR-V (2012) - koncept z březnového autosalonu v Ženevě

FOTO: Honda