Článek
Nový Leon na délku měří 4,26 metru, je tedy zhruba o pět centimetrů kratší než jeho předchůdce. Rozvor náprav se prodloužil o téměř šest centimetrů (přední náprava je o 40 milimetrů více dopředu), z čehož by měli těžit cestující na zadních sedadlech.
Volkswagen propůjčil leonu novou platformu MQB, na které bude jezdit i třetí generace octavie. Nová platforma ušetřila až 90 kilogramů hmotnosti.
V nabídce budou dva typy náprav. Přední náprava uložená v pomocném rámu je typu McPherson, zatímco zadní kola jsou využívají jednodušší torzní příčky. Pouze výkonnější varianty nad 110 kW (150 k) používají víceprvkovou konstrukci, která odděleně zachycuje podélné a příčné síly.
V nabídce budou dva typy náprav. Přední náprava uložená v pomocném rámu je typu McPherson, zatímco zadní kola jsou využívají jednodušší torzní příčky. Pouze výkonnější varianty nad 110 kW (150 k) používají víceprvkovou konstrukci, která odděleně zachycuje podélné a příčné síly.
Seat se chlubí tím, že nový Leon bude mít světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce, což je v nižší třídě neobvyklé řešení.
Všechny motory přeplňované
Jaké budou k dispozici motory? Seat uvádí TDI a TSI agregáty se zdvihovým objemem od 1,2 do 2,0 litru. Všechny motory jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Konkrétně jde o 1.2 TSI ve dvou verzích o výkonu 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k) a 1.4 TSI s 90 kW (122 k). V nabídce bude 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k).
Naftové pak zastupuje 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) a 2.0 TDI se 135 kW (184 k), který poskytuje točivý moment 380 Nm. V závislosti na motoru budou na výběr pětistupňové a šestistupňové mechanické převodovky nebo šestistupňové a sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG.
Španělská novinka prvně nabídne inovované logo na masce chladiče, zádi a volantu. Později bude leon nabízen v třídveřové variantě, z tohoto důvodu přišlo „pětidvířko“ o zapuštěné zadní kliky, které u minulé generace navozovaly dojem kupé.
Leon bude poprvé vystaven koncem září na pařížském autosalonu.