Prodej umožní Mitsubishi zaměřit se více na rozvíjející se trhy, kde má být růst poptávky po autech vyšší než v rozvinutém světě. Automobilka letos spustila nové výrobní linky v Indonésii a Thajsku a zvažuje zvýšení výroby v Číně a Brazílii.

Mitsubishi se již v únoru rozhodla, že do konce roku zastaví výrobu ve svém závodě NedCar v Nizozemsku, kde vyrábí malé dvoudveřové auto Colt a sportovně užitkový vůz Outlander. Mitsubishi za rok do konce března vyrobila 1,1 miliónu vozů. Výroba v nizozemském závodě klesla na 50 000 ročně, jeho maximum je 200 000 za rok. Závod se tak na celkové výrobě automobilky podílí méně než pěti procenty.

Automobilka očekává, že kvůli dohodě zaúčtuje ztrátu zhruba 28 miliard jenů (7,3 miliardy korun). Prodej by měl být dokončen do konce prosince.

Fabriku chtělo BMW

Německý výrobce luxusních aut BMW minulý měsíc uvedl, že zvažuje výrobu aut v závodě NedCar. Prohlášení Mitsubishi však o budoucí možné výrobě malých vozů pro BMW v závodě nic neuvádí. Japonská automobilka prodá svůj jediný závod v západní Evropě místnímu výrobci autobusů VDL Groep.

NedCar se nachází ve městě Born blízko hranice s Belgií a Německem. Závod byl založen v roce 1991, tehdy jako společný podnik Mitsubishi, výrobce aut Volvo AB a nizozemské vlády. V roce 2001 Mitsubishi své partnery vyplatila a stala se jediným majitelem závodu.