Hyundai i30 kombi automobilka představila v obchodním centru Forum Nová Karolina v Ostravě, kde bude zároveň s dalšími vozy značky k vidění až do 1. července.

Mluvčí automobilky Petr Vaněk řekl, že kombi se stejně jako kratší verze vyrábí s benzínovými a naftovými motory o objemu 1,4 a 1,6 litru. S hatchbackem kombík sdílí i platformu a podvozek.

„Takže kabiny pro cestující jsou prakticky totožné, kombi má ale o 185 mm delší záď, která dává zavazadlovému prostoru nadprůměrných 528 litrů v základní konfiguraci, při sklopení zadních sedadel se objem nákladového prostoru zvýší až na 1 642 litrů,“ popsal Vaněk.

Vůz Hyundai i30 kombi nové generace

Vůz Hyundai i30 kombi nové generace

FOTO: Anna Bortlíčková, Právo

I ve verzi kombi zůstávají zachovány volitelné prvky výbavy, jako např. proměnlivý posilovač řízení, adaptivní světlomety s natáčením světelného paprsku do zatáčky, elektrická parkovací brzda, duální klimatizace, vyhřívaná přední sedadla apod. Vůz již od základní verze disponuje výbavou pro bezpečnost posádky - systémy ABS, ESP a šesti airbagy. „V bezpečnosti Hyundai nedělá kompromisy,“ řekl Vaněk.

Vůz Hyundai i30 kombi nové generace

Vůz Hyundai i30 kombi nové generace

FOTO: Anna Bortlíčková, Právo

Základ od tří set tisíc

Cena nového kombi začíná na 299 990 korunách. Konkurenční Ford Focus kombi začíná na 369 990 korunách, VW Golf je pak ještě o dalších 70 000 Kč dražší. Renault Mégane Grandtour naopak startuje na 289 900 Kč.

Automobilka podle Vaňka letos plánuje vyrobit kolem 127 tisíc kusů modelu i30 obou verzí, přičemž na kombi připadne přibližně pětina. „Ambicí modelu Hyundai i30 kombi nové generace je stát se nejoblíbenějším rodinným vozem ve své třídě,“ uvedl.

Vůz Hyundai i30 kombi nové generace

Vůz Hyundai i30 kombi nové generace

FOTO: Anna Bortlíčková, Právo

Od začátku výroby modelu i30 nové generace si podle Vaňka tento vůz objednalo už přes 60 tisíc zákazníků v 50 zemích Evropy, Blízkého Východu a severní Afriky.