Hlavní obsah

Škoda Auto představila novou podobu muzea

Právo, ČTK, rap
Mladá Boleslav

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto přestavuje své muzeum. Ve čtvrtek firma ukázala své představy o jeho budoucí podobě. Na výstavní ploše o rozloze 1800 m2 bude k vidění 45 automobilů, jízdních kol a motocyklů i množství dalších exponátů z historie podniku.

Foto: Škoda Auto

Vizualizace budoucí podoby muzea Škoda Auto.

Článek

Do expozice budou pravidelně začleňovány další restaurované vozy z depozitáře a pracovníci muzea počítají i s mnoha doprovodnými akcemi.

Muzeum za posledních 15 let navštívilo 1,5 miliónu lidí, v nové podobě se má otevřít do konce letošního roku. Pro návštěvníky budou připraveny tři tematické okruhy. V sekci Tradice budou k vidění automobilové unikáty z různých dob. V sekci Evoluce si lidé projdou historií značky a nahlédnou do budoucnosti.

Foto: ČTK

Třetí část je seznámí s výrobou i restaurátorskými postupy, na čtyřech zvedacích plošinách lidé uvidí auta v různých stádiích oprav.

Největší český výrobce automobilů, který má v plánu do roku 2018 prodávat 1,5 miliónu vozů ročně, uspořádal první prezentaci své produkce už v roce 1965. Vlastní autosalon vznikl v roce 1974, teprve od roku 1995 se začíná datovat historie muzea na třídě Václava Klementa.

Foto: ČTK

Muzeum vzniklé pod záštitou Volkswagenu zahrnovalo vedle výstavní plochy i archiv a restaurátorskou dílnu s depozitářem, později i konferenční sál. Z 1,5 miliónu návštěvníků tvořilo 60 procent z ČR a Německa a zbytek z dalších evropských států a zámoří. Jen vloni do muzea zavítalo na 100 000 lidí.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám