Celosvětový prodej nových vozů zaznamenal na počátku roku pomalý start. Výrobci si proto od nových modelů, které v Ženevě představují, slibují, že situaci zlepší. Chtějí tomu pomoci novými způsoby financování, snižováním cen vybraných modelů a spoustou zajímavých a lákavých zlepšení.

Odborníci se shodují, že slabé prodeje v lednu a únoru letošního roku přímo souvisí s ženevským autosalónem. Zákazníci zkrátka čekali, co pro ně výrobci připravili. Hlavními hráči ženevské show zůstávají trio německých koncernů Volkswagen, Opel a Mercedes-Benz. Bez povšimnutí však nezůstal ani Fiat, Ford či asijské automobilky.

FOTOGALERIE Podívejte se na fotky z autosalónu - fotogalerie

Opel si nejvíce slibuje od nové Astry, kterou sice představil již loni ve Frankfurtu, ale její prodej byl zahájen až letos. Za technickou lahůdku lze v případě Astry označit na přání dodávané adaptabilní zavěšení kol (IDSPlus) se systémem průběžného řízení útlumu (CDC). Jako odpověď na příval francouzských modelů coupé-convertible se skládací pevnou střechou přichází Opel s novou Tigrou Twin Top.

Bavorská BMW představila nový kombík pětkové řady. Novinku přivezla i dceřinná Mini v podobě kabrioletu. Volkswagen totiž na prestižním místě svého stánku vystavil kabrio na základě nového Brouka a zveřejnila plány otevřeného Golfa. BMW namlsala motoristickou veřejnost i studii M5, která je poprvé v historii bavorské automobilky poháněna desetiválcem o výkonu 500 koní a maximálnim točivým momentem 500 Nm. Mercedes uvedl druhou generaci formulemi inspirovaného roadsteru SLK či inovovanou řadu CLS.

Velkou pozornost na sebe strhává i Fiat, který přivezl nejen řadu sériových novinek, včetně sesterských automotilek Lancia a AlfaRomeo, ale i jednu velice zajímavou studii. Jde o Fiat Trepiůno, rozuměj tři+jedna, která vychází z legendárního modelu Fiat 500 poprvé představeného v padesátých letech minulého století. O sériové výrobě minivozu se však podle dostupných informací neuvažuje před rokem 2008.