Švédská malosériová automobilka Koenigsegg je známá po celém světě produkcí dosud nejrychlejšího sériového vozu planety. Držitelem záznamu v Guinnessově knize rekordů je model CC8C, který byl před dvěma lety představen rovněž v Ženevě. Letos přichází verze CCR. Dvoudvéřový sporťák nabízí místo pro dva milovníky adrenalinové jízdy. Pod kapotou se skrývá osmiválcový motor s rozvodem DOHC. Dravá pohonná jednotka nabízí výkon 593 kW (806 koní) při 6900 otáčkách za minutu s maximálním točivým momentem 920 Nm při 5700 otáčkách.

FOTOGALERIE Podívejte se na fotky z autosalónu - fotogalerie

Zrychlení z nuly na 100 km/hod zvládnete za 3,2 vteřiny. Jako maximální rychlost výrobce uvádí 395+ km/hod. Kvalitní brzdy váš vůz při stokilometrové rychlosti zastaví po 31 metrech. Maximální zatížení při jízdě dosahuje hodnoty 1,3 G. Výkonnost s sebou však přináší daň v podobě vyšší spotřeby, k čemuž však potencionální kupci přihlížejí nejméně. Jen pro pořádek proto uvádíme, že při jízdě po dálnici si CCR řekne o 13 litrů benzínu na 100 km. Kombinovaná spotřeba pak uvádí hodnotu 17 litrů.

Ve výbavě tohoto krasavce samozřejmě nechybí interiér v kůži, centrální zamykání s imobilizérem, airbagy, přehrávač CD, ABS. Na přání je možné CCR vyšperkovat navigačním systémem, čtyřbodovými bezpečnostními pásy či barvou karosérie a interiéru na přání zákazníka.

:. Fotogalerie: Rudý ďábel Koenigsegg CCR

XPower SV-R od MG Rover

Angličák MG Xpower SV jsme vám představili loni na konci září, takže se pojďme rovnou podívat, co upravená verze Racing přináší nového. Především výkon osmiválcového motoru s rozvodem DOHC byl ve spolupráci s tuningovou firmou Sean Hyland zvýšen na 295 kW (400 koní) při 6000 otáčkách za minutu. Upravená jednotka o obsahu 5,0 l tak nabízí maximální točivý moment 510 Nm při 4750 otáčkách.

Z nuly na stovku erko vystřelí za méně než 5 vteřin. Maximální rychlost je pak stanovena na 282 km/hod. S výkonnějším motorem stoupla i cena, za kterou lze tuto lahůdku pořídit. Zatímco standardní SV lze koupit od 65 750 liber (cca 3,3 miliónu korun), cena verze SV-R začíná na 82 950 librách (cca 4,0 mil. Kč).

:. Fotogalerie: Angličák MG XPower SV-R

Predátor silnic od Fuore Design

Ženeva spatřila i studii BlackJag renomovaného designérského studia Fuore Design. Jestliže vám něco připomíná, podívejte se na náš článek z loňského června, kdy jsme vám představili studii Jaguar XF 10. I v případě černé kočky spojily své síly Fuore Design a jeden z předních výrobců koncepčních vozidel firma Modarte z italského Turína.

BlackJag má oproti XF 10 uhlazenější vzezření. "Chtěli jsme styl XF 10 rozvinout z ryzího sportovního vozu do elegantnější a uhlazenější podoby," říká šéf Fuore Design Erwin Himmel. Čtyři a půl metru dlouhý vůz váží 1350 kg a pohání ho desetiválec s rozvodem DOHC o objemu 7,0 l, který disponuje výkonem 470 kW (640 koní). Z nuly na stovku se dostane za méně než 4 vteřiny. Maximální rychlost by pak bez omezovače mohla dosáhnout přibližně 340 km/hod.

:. Fotogalerie: Černá kočka od Fuore Design

Zuřící býk Murciélago Roadster

Světovou premiéru si ve švýcarské Ženevě odbyla i malosériová novinka od Lamborghini. Murciélago Roadster vychází ze studie, kterou automobilka představila loni v Detroitu. Pod kapotou otevřeného vozu je poslední verze tradičního dvanáctiválcového motoru o obsahu 6,0 l a výkonu 426 kW, který burácel po kapotou modelů 350 GTS přes Miura Roadster, až po poslední Diablo Roadster.

Novou éru Zuřících býků odstartoval v roce 2001 model Murciélago. O dva roky později jej následovalo dlouho očekávané baby Lambo Gallardo. V polovině letošního roku budou doplněny verzí Murciélago Roadster. Cena se má podle serveru auto.cz pohybovat za hranicí 250 000 euro (cca 8 miliónů korun). V roce 2002 bylo celkem vyrobeno 442 kusů modelu Murciélago.

:. Fotogalerie: Zuřící býk bez střechy