Hlavní obsah

Jak se jezdí s nejvýkonnějším Golfem Cabriolet

Novinky, Martin Žemlička

Golf Cabriolet se spojil s Golfem GTI a výsledkem je nejsportovnější kabriolet automobilky Volkswagen. Novinku jsme ještě před zahájením prodeje vyzkoušeli na německých dálnicích i okreskách jižního Bavorska.

Volkswagen Golf GTI Cabriolet: první videoVideo: Volkswagen

 
Článek

Deštivá předpověď se nevyplnila, z mnichovského letiště směrem na jih tak hrstka českých novinářů odjíždí s modrým nebem nad hlavou. Sundat stylovou plátěnou střechu je velmi snadné - elektrohydraulické ovládání ji stáhne za pouhých 9,5 vteřiny. Stejně jako u běžných Golfů Cabriolet. Střechu lze ovládat také za jízdy rychlostí 30 km/h, což se o půl hodiny později hodí, protože znenadání se spustí krátký, ale intenzivní déšť.

Foto: VW

VW Golf GTI Cabriolet

Golf GTI ve verzi Cabrio poznáte podle stejné masky chladiče, nárazníku, zadního difuzoru, chromovaných koncovek výfuku a také podle rozšíření bočních prahů, jako je tomu u klasického hatchbacku GTI.

V základu stojí tento golf na 17palcových kolech z lehké slitiny. V případě GTI cabria jde o stylovou záležitost, která se v Česku moc prodávat nebude, ale bylo by škoda nemít takový model v nabídce. Notabene s tak nízkými náklady na vývoj. Volkswagen udělal logický krok, spojil dvě hotová auta do jednoho.

Foto: VW

VW Golf GTI Cabriolet

Sportovně pojatý podvozek

Kousek za Mnichovem směrem k jezeru Tegernsee se dálnice otevře a není tak problém legálně vyzkoušet nejvyšší rychlost. V případě šestistupňové manuální převodovky, která se k tomuto autu hodí více než DSG, je to 237 km/h. Do zhruba stoosmdesátky je v autě velký akustický komfort, dobrá je také aerodynamika.

Kolem dvoustovky už nejsou poryvy větru zrovna příjemné a snižují se i možnosti pro konverzaci se spolujezdcem. Vyšší rychlosti je pak lepší absolvovat s nataženou střechou. I při 210 km/h se golf chová velmi jistě, lepší je ale sjet na okresní silnici.

Foto: VW

VW Golf GTI Cabriolet

Krásně hladké a poloprázdné dopolední okresky jsou tím pravým místem pro GTI. Řízení je sice lehčí, ale nepostrádá cit a přesnost. Brzdy se dobře dávkují a mají přiměřený účinek. Auto v zatáčkách perfektně sedí, pokud přeženete nájezdovou rychlost, přední pneumatiky ztratí trakci, golf ale neznervózní a je dlouho neutrální.

Pomáhá i elektronická náhražka samosvorného diferenciálu (XDS), která přibrzďuje vnitřní odlehčené kolo a zabraňuje jeho protočení. Testované provedení mělo adaptivní tlumiče, které zvyšují komfort i každodenní využitelnost.

Foto: VW

VW Golf GTI Cabriolet

Motor netrpí turboefektem, v celém spektru zatahuje lineárně a kupodivu je i docela tichý. Více emocí by možná neuškodilo, každopádně při plném plynu si vychutnáte sytý, byť stále poněkud utlumený řev z dvojice koncovek výfuků a pěkné štěknutí při prudkém ubrání plynu. Dvě stě deset koní, byť musí táhnout větší hmotnost než u hatchbacku, je tak akorát a na svižné svezení to rozhodně stačí. Kdo by chtěl více, toho uspokojí četné tuningové firmy.

V Česku v prodeji od léta

Kabriolety obecně trpí více či méně kroucením karoserie. V případě golfu je tuhost velmi dobrá, samozřejmě není tak dobrá jako u klasického hatchbacku, stěžovat si ale budoucí majitelé ani při rychlé jízdě patrně nebudou.

Do Česka se první kusy dostanou v průběhu léta, cena základní verze má začínat těsně pod 800 tisíci korunami. Příplatek proti běžnému Golfu GTI tak činí zhruba 60 tisíc korun.

Foto: VW

VW Golf GTI Cabriolet

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám