Pokud jde o vnější vzhled, tak na přídi si designéři pouze pohráli s původními detaily, mezi něž patří především dvě dvojice oválných světlometů. Ty prakticky změnily jen úhel svého sklonu v důsledku přepracované přídě v dynamičtější celek.

Sportovnější vzhled

A obdobný přístup je možné vypozorovat u této nejprodávanější limuzíny vyšší střední třídy v koncové partii, a to díky svižněji klenuté střeše a zadního oblouku karosérie, na nějž navazuje jen krátké víko kufru. "Éčko" si přitom zachovalo svou osobitost, u níž je překypujícím rysem elegance, a zároveň jasně vyjadřuje příslušnost ke značce.

Z pozměněných parametrů, vyjadřovaných číselně, má snad největší význam prodloužení rozvoru o 21 mm. Tím se totiž dosáhlo dalšího zvětšení vnitřního prostoru především pro cestující na zadních sedadlech.

O 20 litrů na celkových 540 l se zvětšil základní objem zavazadlového prostoru. Tuto změnu však více než zvětšení šířky a výšky vozu vyvolalo "odstranění" klasické rezervy ze zavazadlového prostoru a její nahrazení sadou včetně kompresoru k okamžité opravě pláště po defektu. To, že délka vozu zůstala stejná, zvýrazňuje jiný aspekt: opticky "éčko" velice zdařile zapadá mezi mercedesy třídy C a S.

Poněkud jiná situace vznikla v interiéru. Ten byl zcela přepracován. Dál je v něm rozvíjen důraz na eleganci a komfort. K volbě materiálů, jak z hlediska kvality, tak zpracování, snad není co dodat. Užitná hodnota vozu se dál zvýšila tím, že dostal poprvé dělená a sklopná zadní sedadla. Přičtu-li k tomu možnost sklápět opěradla pravého předního sedadla, pak lze uvnitř převážet předměty dlouhé až 2,9 metru.

Nejmodernější technika

S tou se řidič setkává už při otevírání a zavírání dveří a vlastním startování vozu: obejde se totiž bez startovacího klíčku - vše obstarává čipová karta Keyless-Go. Stačí ji mít pouze v kapse a vzít za kliku. Nastartovat znamená dotknout se pouze tlačítka na hlavici volicí páky samočinné převodovky.

"Éčko" je první z velkosériově vyráběných automobilů vybavených elektrohydraulickým brzdovým systémem (SBC - Sensotronic Brake Control), kde přímé mechanické vazby byly nahrazeny elektronickým řízením a regulací brzd. Kde se jeho účinnost pozná nejlépe? Ve zvýšené bezpečnosti především při brzdění na mokré vozovce a v zatáčkách.

Cenný je i další systém - vzduchové odpružení Airmatic DC, převzaté ze třídy S. Ten vyrovnává náklon karosérie v zatáčkách a udržuje stálou výšku podvozku i při plném zatížení vozu.

Příjemně je uživatel překvapen i samočinnou cirkulací vzduchu v autě s vypnutým motorem. O to se stará energie získaná z 24 solárních střešních článků, které mohou být za příplatek součástí skleněného panoramatického střešního okna. Auto však může mít i vyhřívaný volant a automatickou klimatizaci, dokonce až se čtyřmi výstupy. Sedadlo řidiče má mimo jiné ovladače k masážním funkcím a samočinnému nastavování bočních opor opěradla k lepšímu vedení těla zvlášť v zatáčkách.

Dalším unikátním prvkem je tempomat Distronic s nastavením od rychlosti 30 km/h a s možností udržování zvoleného odstupu od vozidla jedoucího vpředu.

Rozsáhlá příplatková výbava

Také bezpečnosti je věnována v tomto mercedesu mimořádná pozornost. Jeho součástí jsou mimo jiné adaptivní airbagy, jejichž plnění je závislé na intenzitě nárazu. V bezpečnostních pásech na předních sedadlech jsou dvoustupňové omezovače tlaku, přičemž tento systém je s to rozpoznat i obsazenost sedadla spolujezdce, a to i z hlediska hmotnosti.

Tím, že v našem testovacím mercedesu byla třetí, tedy nejbohatší úroveň výbavy s názvem Avantgarde, a navíc řada prvků za příplatek, se cena proti základním 1 400 000 Kč vyšplhala až k 2 206 995 Kč. Přitom součástí standardního vybavení byly mimo jiné i boční a okenní airbagy, multifunkční volant nastavitelný ve dvou osách, kola z lehké slitiny, bixenonové světlomety a vedle protiblokovacího systému brzd (ABS) s brzdovým asistentem (BAS) i elektronický systém stability (ESP).

Skvělý turbodiesel

Testovací "éčko" mělo pod kapotou přeplňovací vznětový 20ventilový pětiválec CDI o zdvihovém objemu 2,7 l a výkonu 130 kW. Jedná se o jeho druhou generaci, která se pyšní vyšším výkonem i vyšším točivým momentem. Jeho síla je přenášena na zadní kola prostřednictvím samočinné převodovky. Motor příjemně překvapuje svou pružností i při značném zatížení vozu. Přeřazování je měkké, při volbě sportovního režimu razantnější. Vedle neobyčejné kultivovanosti, která vyúsťuje také v mimořádně tichý chod, se tento motor projevuje rovněž skvělou hospodárností. Ta se dá v běžném provozu udržovat kolem osmi litrů nafty na 100 km.

Tento automobil, který je doslova ušit pro rychlé jízdy po dálnicích, nezklame své uživatele ani v zatáčkovitých pasážích rozmanitých silniček. Jeho jízdní vlastnosti a směrová stabilita se ve srovnání s předchůdcem dále zlepšily i v tomto ohledu. Vysoký cestovní komfort a snadná obsluha vozu i při nasazení maxima dostupných prvků nejmodernější techniky, zastřešená perfektní ergonomií, jsou dominantními pocity z testování tohoto vozu.