Hlavní obsah

Nejcennější automobilovou značku má BMW, stojí 467 miliard korun

Novinky, maž

Nejvíce ceněnou značku mezi automobilkami má BMW, které předstihlo vloni vítěznou Toyotu. Vyplývá to z žebříčku BrandZ Top 100, který sestavuje společnost Millward Brown.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW

Článek

Studie nejcennějších značek vychází jednak z toho, jak samotné firmy účtují hodnotu svého nehmotného jmění ve výsledkových zprávách, dále pak z toho, jak je hodnota značky vnímána v průzkumech u spotřebitelů a firemních uživatelů.

Na prvním místě skončila společnost Apple, jejíž značka má hodnotu 182 miliard dolarů, což je zhruba 3,5 biliónu korun. [celá zpráva]

Z automobilových společností je na tom nejlépe BMW, které překonalo vloni první Toyotu. Mnichovská automobilka skončila na 23. místě celkově ze všech značek, hodnota roztočené vrtule je podle společnosti Millward Brown 24,6 miliardy dolarů, tj. cca 467 miliard korun.

Na druhém místě mezi automobilovými značkami skončila Toyota (celkově 28., 21,8 miliardy dolarů), za ní následoval Mercedes-Benz (46. místo celkově a 16,1 miliardy dolarů).

Do první stovky se vešla ještě Honda (65. Místo, 12,7 miliardy dolarů), Nissan (81., 9,9 miliardy dolarů) a koncern Volkswagen (95. Místo, 8,5 miliardy dolarů). Rolls-Royce, Ferrari, Bugatti, Porsche, Lamborghini ani jiná exkluzivní automobilová značka se do první stovky kupodivu nedostala.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám