Článek
Studie nejcennějších značek vychází jednak z toho, jak samotné firmy účtují hodnotu svého nehmotného jmění ve výsledkových zprávách, dále pak z toho, jak je hodnota značky vnímána v průzkumech u spotřebitelů a firemních uživatelů.
Na prvním místě skončila společnost Apple, jejíž značka má hodnotu 182 miliard dolarů, což je zhruba 3,5 biliónu korun. [celá zpráva]
Z automobilových společností je na tom nejlépe BMW, které překonalo vloni první Toyotu. Mnichovská automobilka skončila na 23. místě celkově ze všech značek, hodnota roztočené vrtule je podle společnosti Millward Brown 24,6 miliardy dolarů, tj. cca 467 miliard korun.
Na druhém místě mezi automobilovými značkami skončila Toyota (celkově 28., 21,8 miliardy dolarů), za ní následoval Mercedes-Benz (46. místo celkově a 16,1 miliardy dolarů).
Do první stovky se vešla ještě Honda (65. Místo, 12,7 miliardy dolarů), Nissan (81., 9,9 miliardy dolarů) a koncern Volkswagen (95. Místo, 8,5 miliardy dolarů). Rolls-Royce, Ferrari, Bugatti, Porsche, Lamborghini ani jiná exkluzivní automobilová značka se do první stovky kupodivu nedostala.