První „allroad“ od Peugeotu vychází z nedávno představené verze 508 SW. Obě verze lze odlišit podle jiných světel pro denní svícení a bohatého "oplastování" karoserie. Oproti běžné 508 SW má RXH rozchod rozšířený o 40 mm a je o 50 mm vyšší. Automobil je docela těžký, váží 1910 kg (včetně normovaných 75 kg řidiče). Zavazadlový prostor nabídne v dané třídě průměrných 423 litrů.

V nabídce pro verzi RXH bude jediný motor – dieselový s výkonem 200 koní a točivým momentem 450 Nm, kterému bude pomáhat elektromotor (37 k). Auto jede až 213 km/h a na stovku se dostane za 8,8 vteřiny.

Poháněná jsou všechna čtyři kola (spalovací motor pohání přední kola, elektrický zadní). Peugeot uvádí kombinovanou spotřebu paliva ve výši 4,1 l / 100 km, jde však o výsledky přesně stanoveného laboratorního jízdního cyklu, v praxi se budou lišit. Elektrický motor pomáhá především při rozjezdu nebo při jízdě v nízké rychlosti, typicky při jízdě ve městě tak snižuje spotřebu paliva. Zajímavé je, že ve městě, kde je obvykle spotřeba paliva nejvyšší, má RXH naopak spotřebu nižší než mimo město (4,0 vs. 4,2 l).

Peugeot 508 SW 2.2 HDI GT

Oproti běžné 508 SW má RXH rozchod rozšířený o 40 mm a je o 50 mm vyšší. (Peugeot 508 SW 2.2 HDI GT)

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Základní cena na českém trhu činí 995 000 korun, což je opticky hodně, už základní výbava je ale bohatá. Zahrnuje osm airbagů, ESP, sedmnáctipalcová nebo bez příplatku osmnáctipalcová litá kola, automatickou klimatizaci, parkovacího asistenta, polokožené čalounění sedadel (vepředu vyhřívané), elektrické ovládání všech oken, navigační systém a CD přehrávač. Zamrzí, že už v základu není metalický lak, české zastoupení za něj chce 13 500 korun.

3008 HYbrid4: stejná technika, jiné auto

Stejnou techniku využívá také druhý nový model Peugeotu na českém trhu - 3008 HYbrid4. Dvoulitrový motor má v tomto případě výkon 163 koní a 300 Nm, elektromotor pomůže 37 koňmi. Nejvyšší rychlosti dosahuje 191 km/h, zrychlení z nuly na 100 km/h proběhne za 8,5 vteřiny.

Spotřeba v kombinovaném provozu dosahuje 3,8 litrů nafty na sto ujetých kilometrů. Cena na českém trhu začíná od 799 900 korun.