V Británii se bude Astra vyrábět ve městě Ellesmere Port a v Polsku v Gliwici. Opel rovněž v Británii vytvoří dalších 700 nových pracovních míst. Zaměstnanci v Británii se rovněž s automobilkou dohodli na nové, čtyřleté kolektivní smlouvě. Podle té se na dva roky zmrazí růst platů zaměstnanců, v dalších dvou letech pak mzdy porostou o zhruba tři procenta.

Britský závod má nyní zajištěnou budoucnost až do roku 2020. To je dobrá zpráva pro politiky, kteří se snaží podpořit zpracovatelský průmysl země a snížit závislost na finančních službách. Británie nyní podle nejnovějších údajů poprvé od roku 1976 vyváží více aut, než dováží.

Rüsselsheim je nejmodernějším závodem Opelu v Evropě a automobilka ujistila, že jejím cílem je závod plně využít. O další výrobě v závodě bude jednat vedení automobilky s podnikovou radou.

Chevrolety se možná místo v Asii budou dělat v Evropě

Agentura Reuters s odvoláním na zdroje obeznámené se situací uvedla, že GM by mohla přesunout z Asie do Evropy výrobu své značky Chevrolet a právě závod v Rüsselsheimu je horkým kandidátem na výrobu tohoto vozu. Opel však má v Německu závod ještě ve městě Bochum a agentury spekulují, že ten zřejmě automobilka zavře.

Mnoho automobilových závodů v Evropě nyní nepracuje na plnou kapacitu. Analytici odhadují, že automobilky snížily výrobu o tři milióny vozů, tedy zhruba o 20 procent, a stále mají problémy s prodejem. Opel loni hospodařil se ztrátou 750 miliónů USD (15,1 miliardy korun).