Podle propočtů deníku The Wall Street Journal investovala loni GM do své přítomnosti na Facebooku zhruba 40 miliónů dolarů (810 miliónů korun). Jen asi čtvrtina z této částky však směřovala přímo na nákup inzerátů. Zbývajících 30 miliónů dolarů bylo určeno na vytváření obsahu facebookového profilu.

Tento profil, za jehož zřízení se Facebooku neplatí, si GM hodlá ponechat. "Co se týká Facebooku, v současnosti neplánujeme pokračovat v inzerování, ale hodláme setrvat v agresivní strategii, kdy zde představujeme všechny své produkty a značky," uvedla společnost. Sociální síť prý považuje za účinný nástroj pro komunikaci se zákazníky.

Podle analytiků oslovených agenturou Reuters je rozhodnutí GM první významnou ránou pro obchodní model Facebooku. Zvýrazňuje tak pochybnosti o tom, zda je skutečně inzerování na sociálních sítích účinnější než reklama v tradičních médiích.

Facebook se k rozhodnutí GM nevyjádřil. Společnost nicméně zatím nemá nouzi o zájemce o reklamu. Sociální síť zvýšila svou nabídku reklamního prostoru o 25 procent a očekává, že jí to přinese tržby až 15 miliard dolarů. Mezi zájemci o inzeráty na Facebooku také zůstávají jiné velké automobilky, například japonské Subaru či americký Ford, který se v letošním roce dokonce chystá výdaje na reklamu na sociální síti zvýšit.