Dvoulitrový motor BiTurbo využívá dvě turbodmychadla – malé a velké, které pracují buď samostatně, nebo společně. Malé turbodmychadlo se rychle roztáčí v oblasti nízkých otáček motoru, aby bylo dosaženo rychlého nárůstu plnícího tlaku. Opel tvrdí, že při 1500 otáčkách je k dispozici 80 procent točivého momentu (tj. 320 Nm, celkem motor přenáší 400 Nm).

Jako první dostala nový bi-turbo motor Insignia, další Opely budou následovat.

Jako první dostala nový BiTurbo motor Insignia, další Opely budou následovat.

FOTO: Opel

Maximálního točivého momentu motor dosahuje už při 1750 otáčkách. V oblasti středních otáček pracují obě turbodmychadla společně. Technickou zajímavostí je, že stlačený vzduch proudí přes dva chladiče komprimovaného vzduchu – pro každé turbodmychadlo je k dispozici jeden samostatný chladič.

Třetí generace systému přímého vstřikování paliva common-rail s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů využívá piezoelektrické vstřikovače. Tento motor bude nejpozději od příštího roku k dispozici i pro modely Zafira a Astra.

V případě insignie s pohonem předních kol činí kombinovaná spotřeba paliva 4,9 l/100 km, zrychlení 0-100 km/h zvládne tento model za 8,7 vteřiny a dosahuje maximální rychlosti 230 km/h.

Podrobný test verze kombi s novým bi-turbo dieselem přineseme v pondělí 30. dubna.

Nový BiTurbo Diesel

Nový BiTurbo Diesel

FOTO: Opel