Hlavní obsah

Opel začal prodávat Insignii s bi-turbo dieselem

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Opel má nový motor, jde o dvakrát přeplňovaný čtyřválcový turbodiesel. Ten nabídne 143 kW (195 k) a 400 Nm točivého momentu. Ceny nové Insignie, vybavené tímto motorem, začínají na částce 777 400 korun, za verzi 4x4 si připlatíte pouhých 4500 korun navíc. Nový Opel se bude nabízet pro všechny karosářské varianty – sedan, liftback i kombi.

Foto: Opel

Opel Insignia

Článek

Dvoulitrový motor BiTurbo využívá dvě turbodmychadla – malé a velké, které pracují buď samostatně, nebo společně. Malé turbodmychadlo se rychle roztáčí v oblasti nízkých otáček motoru, aby bylo dosaženo rychlého nárůstu plnícího tlaku. Opel tvrdí, že při 1500 otáčkách je k dispozici 80 procent točivého momentu (tj. 320 Nm, celkem motor přenáší 400 Nm).

Foto: Opel

Jako první dostala nový bi-turbo motor Insignia, další Opely budou následovat.

Maximálního točivého momentu motor dosahuje už při 1750 otáčkách. V oblasti středních otáček pracují obě turbodmychadla společně. Technickou zajímavostí je, že stlačený vzduch proudí přes dva chladiče komprimovaného vzduchu – pro každé turbodmychadlo je k dispozici jeden samostatný chladič.

Třetí generace systému přímého vstřikování paliva common-rail s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů využívá piezoelektrické vstřikovače. Tento motor bude nejpozději od příštího roku k dispozici i pro modely Zafira a Astra.

V případě insignie s pohonem předních kol činí kombinovaná spotřeba paliva 4,9 l/100 km, zrychlení 0-100 km/h zvládne tento model za 8,7 vteřiny a dosahuje maximální rychlosti 230 km/h.

Podrobný test verze kombi s novým bi-turbo dieselem přineseme v pondělí 30. dubna.

Foto: Opel

Nový BiTurbo Diesel

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám