Stadler ale řekl, že investice do nové mexické továrny nepřesáhne dvě miliardy dolarů (asi 37,9 miliardy Kč). Zdroje agentury Reuters ve středu mluvily o částce kolem dvou miliard. V továrně by se mělo vyrábět 150 000 sportovně užitkových vozů Q5 na vývoz.

"Mluvíme zde o 150.000 kusech, na to nejsou potřeba dvě miliardy dolarů," vyvracel Stadler spekulace. O investici za dvě miliardy dolarů ve středu mluvil i mexický ministr hospodářství Bruno Ferrari, připustil ale, že časový rámec a počet pracovních míst, který investice přinese, prozatím nebyl upřesněn.

Volkswagen už v Mexiku působí, řadu let má výrobní závod v Pueble a v Silau má i továrnu na výrobu motorů. Kde bude stát nový závod na výrobu vozů Audi, zatím není jasné, podle Stadlera se o tom rozhodne až později v letošním roce.

Audi pro výstavbu továrny volí Mexiko díky levnější pracovní síle a zkušenostem. Faktorem, který hrál při rozhodování důležitou roli, jsou ale i daňové úlevy. Mexiko má německému výrobci pomoci splnit cíl prodávat do roku 2018 ve Spojených státech milion automobilů. Audi registruje po svých vozech růst poptávky, proto chce postavit novou továrnu.

Stadler řekl, že Audi chce v nové továrně vyrábět vozy Q5 exkluzivně pro globální distribuci. Výrobní kapacita by se mohla postupně zvyšovat podle toho, zda Audi začne vyrábět i další verzi modelu Q5.

"Budeme mít další poptávku po výrobě, kterou od roku 2015 nebo 2016 už nebudeme schopni pokrýt v Ingolstadtu a Neckarsulmu," upřesnil Stadler s odkazem na dvě hlavní továrny, které má Audi v Německu. V souvislosti s přesunem výroby modelu Q5 do Mexika přitom v Ingolstadtu nezaniknou žádná pracovní místa.