Například průměrná prodejní cena Renaultu Thalia, který patří k nejlevnějším na trhu, se loni podle ČSÚ snížila ze 167 600 na zhruba 158 600 korun, naopak Škoda Octavia s motorem 1,2 TSI loni od ledna do prosince podražila o 1500 korun na průměrně 395 400 korun. Průměrná cena Fordu Focus 1,6 Duratec klesla o 10 000 korun na 289 400 korun.

Ceníky se sice loni příliš nezměnily, obchodníci ale nadále čelili silné konkurenci akčními nabídkami. "Mnoho importérů a prodejců v Česku přišlo v rámci ekonomické situace s různými cenově výhodnými nabídkami a akcemi, které lákají zákazníky ke koupi nového vozu. Výhledově očekáváme, že tento současný cenový trend bude i nadále setrvávat," uvedla ředitelka komunikace Porsche Inter Auto Anna Gruberová.

V současnosti má akční nabídky většina značek. Například domácí Škoda má v současnosti akce na všechny modely kromě Superbu a Citigo. Zákazníkům nabízí úsporu až 93 000 korun.

Nejlevnější auto lze na trhu pořídit již okolo 130 000 korun. Za tuto cenu Fiat doprodává skladové vozy staršího modelu Panda, který letos nahradila nová generace. Následují vozy s cenovkou mezi 150 000 a 160 000 korunami, kam spadá Renault Thalia nebo Dacia Sandero.

Zatímco loni ještě ceny klesaly, letos podle Jana Malého z Automobilové expertní skupiny PwC ČR spíše stagnují. "I v následujících třech až čtyřech letech očekáváme, že ceny v naprosté většině segmentů neporostou. Výjimkou bude prémiový segment, po kterém je zvýšená poptávka, a výrobci ji nestačí uspokojovat. Jedná se například o kompaktní stylové crossvery," dodal.

Prodej nových osobních aut loni vzrostl o 2,4 procenta na 173 282 vozů. Nejprodávanější byla Škoda s 53 050 vozy.