"Poptávka po "klasice" výrazně poklesla. Je čas říci sbohem," řekl mluvčí AvtoVAZu Igor Burenkov, aniž upřesnil přesné datum zastavení výroby auta, z něhož se těšily generace Rusů. Podle něho prodej tohoto robustního modelu klesl v prvním čtvrtletí letošního roku více než o 76 procent v porovnání se stejným obdobím předešlého roku.

Lada 2107 byla vyvinuta z Lady 2101, která byla také licencovanou kopií Fiatu 124 z roku 1966 a vyráběl ji od 70. let AvtoVAZ v Togliatti. Malý sedan, který býval často terčem posměchu kvůli pravidelným poruchám, byl přesto považován v 80. letech za jeden z nejmodernějších modelů své třídy.

Lada 2101

Lada 2101

FOTO: AvtoVAZ

Poslední verze se stále základním designem dosahovala nejvyšší rychlosti 150 kilometrů za hodinu a jediným jejím vybavením bylo rádio a větrák, za zmínku stojí, že nerespektovala žádné normy životního prostředí. Jejími hlavními trumfy byla cena 200 000 rublů (128 000 korun), možnost jednoduché opravy a dostatek náhradních dílů po celém území bývalého Sovětského svazu.

Lada 2107 - interiér

Lada 2107 - interiér

FOTO: AvtoVAZ

V roce 2011 AvtoVAZ převedl svoji výrobu do továrny IžAvto v Iževsku (1130 kilometrů východně od Moskvy), aby mohl v Togliatti vyrábět další modely. Výrobní linky IžAvto se modernizují, aby mohly vyrábět nový model této značky Lada Granta, řekl Burenkov.

Lada 2107 sedan

Lada 2107 sedan

FOTO: AvtoVAZ