Článek
Co všechno se na novém, stále velice hranatém géčku změnilo? Oko bystrého pozorovatele zaznamená jinou masku chladiče a jiná vnější zpětná zrcátka. Poslední větší změnou jsou diodové pásy pro denní svícení, umístěné pod předními světlomety. Uvnitř je nová přístrojová deska a nový volant, vnitřek vozu celkově působí luxusněji a více než dosud se podobá současným modelům s logem trojcípé hvězdy. Nový je dále systém Command (ovládání audia, navigace atp.) a barevný displej. Poprvé se v géčku objevuje adaptivní tempomat.
V nabídce pro omlazené géčko bude pouze jeden dieselový motor, což je s podivem, nicméně zákazníci chtějí zejména benzínové motory a výjimkou nejsou ani dvanáctiválcové (!) sportovní verze AMG. Zvláštní je, že v Česku ze všech mercedesů s logem AMG je neprodávanější právě třída G, která se ke sportování hodí nejméně. Vznětové motory tak reprezentuje třílitrový šestiválec 350 CDI, který nabídne 211 koní (155 kW) a 540 Nm, to vše při kombinované spotřebě paliva 11,2 l /100 km.
Nejslabší benzínový motor? Osmiválec
Zážehové motory zastupuje coby nejslabší motorizace 5,5litrový osmiválec s výkonem 388 k (285 kW) a 530 Nm (14,9 l /100 km). Dále je v nabídce osmiválec 63 AMG s výkonem 544 k (400 KW) a 760 Nm, role nejsilnějšího motoru patří modelu 65 AMG s výkonem 612 k (450 kW) a velmi potentními 1000 Nm točivého momentu.
Mercedes zatím nezveřejnil nejvyšší rychlost ani časy zrychlení 0-100 km/h. Nejsilnější motor je vcelku logicky nejžíznivějším, průměrně si řekne o 17 litrů na sto ujetých kilometrů. Mimochodem, ve verzi s dvanáctiválcovým motorem je třída G nejvýkonnějším sériovým terénním vozidlem na světě. Nejdůležitější zprávou ovšem je, že i nová generace se drží tradiční koncepce robustního podvozku, stálého pohonu všech kol, tří uzávěrek diferenciálu a redukční převodovky.