Druhou nejprodávanější značkou byl Volkswagen s deseti procenty a na třetím místě skončil Ford s devítiprocentním podílem. Následuje Toyota, Citroën a Peugeot. Z prémiových značek je v první desítce pouze Audi.

Za modely Octavia a Fabia skončil VW Passat, dále Golf a Škoda Felicia, všechny shodně se třemi procenty. Mezi deset nejprodávanějších se jako jediné užitkové vozidlo dostal ojetý Ford Transit.

Tuzemští motoristé nejčastěji kupují auta stará mezi třemi a pěti roky. Tyto vozy tvoří 31 procent prodaných aut. Průměrné stáří tuzemského vozového parku je přitom 13,8 roku. Cena prodávaných aut ve většině případů nepřesahuje 150 000 korun. Téměř čtvrtina pak stojí mezi 50 000 a 100 000 korun. Polovina aut se prodá do 30 dnů.

Čtyřicet procent aut má údajně stočený tachometr

Zatímco pět let staré auto prodejce nabízí v průměru se 124 000 najetými km, u deset let starého vozu je to průměrně 159 000 km. Podle průměrného nájezdu by přitom takto staré vozy měly mít na tachometru nejméně o 100 000 km více. To podle mluvčí Cebie Petry Štumpfové dokládá fakt, že více než dvě pětiny aut jsou nabízené se stočeným tachometrem.

U pětiny vozidel pak prodejci uvádí nižší rok výroby. Pozměněné výrobní číslo nebo falšované doklady mělo kolem 18 procent aut, která Cebia prověřila.