Ferrari touto speciální edicí naznačuje, jak moc je pro něj z ekonomického hlediska čínský trh důležitý. Není mnoho trhů, které by se od Ferrari dočkaly k libovolnému jubileu takové pocty. Maranellský výrobce uvolnil pouze pro Čínu 20 kusů modelu Ferrari 458 Italia, který je z pohledu Evropana poněkud kýčovitý – na kapotě jsou tradiční čínští draci, litá kola jsou nalakována v barvě zlata.

Plaketka v čínském Ferrari 458 Italia.

Plaketka v "čínském" Ferrari 458 Italia

FOTO: Ferrari

Stejná barva je vidět i na karoserii v podobě dvou pruhů, které se táhnou přes celou kapotu. Uvnitř má tlačítko Start čínský nápis a nechybí ani plaketka limitované edice. Další zvláštností jsou zlatou nití prošívané hlavové opěrky.

Ferrari je součástí italské automobilky Fiat, která vlastní také značky Lancia, Alfa Romeo či Maserati. V Česku automobilka vloni prodala 42 modelů, v Číně 777 vozidel, v USA dokonce 1758. Mezi další velké trhy, kde každoročně výrazně roste prodej, patří Velká Británie či Německo. Vloni automobilka prodala celkem 7195 automobilů se vzpínajícím se koněm.

Ferrari 458 Italia (2012, limitovaná edice pro Čínu)

Ferrari 458 Italia (2012, limitovaná edice pro Čínu)

FOTO: Ferrari