Od roku 2007 se nabídka hybridních vozidel na americkém trhu zdvojnásobila, přesto: pouhých 35 procent majitelů hybridního auta si opět koupí hybrid. Pokud nejde o majitele Toyoty Prius, padá toto číslo dokonce na pouhých 25 procent, což znamená, že tři lidé ze čtyř si už hybrid znovu nekoupí.

Zajímavá je skutečnost, že majitelé hybridních modelů udržují věrnost značce. V roce 2011 si 60 procent majitelů priusu koupilo jiný model (ať už konvenční či hybridní) znovu od Toyoty. V případě Hondy činí toto číslo podle analýz Polku o trochu nižší hodnotu - 52 procent majitelů hybridní Hondy si jako svůj další model vybere opět auto s logem H na kapotě. Pouhých 20 procent majitelů hybridní Hondy si podruhé koupí vůz stejné koncepce od jiné automobilky.

Co z toho vyplývá? Pro automobilky na trhu v USA je důležité mít v nabídce hybridní model, který přitáhne zákazníky, byť jen málokterý zákazník si auto poháněné benzínovým motorem a elektromotorem opět koupí. Hybridy zkrátka netáhnou ani za „velkou louží“. Jejich podíl na registracích v loňském roce činil 2,4 procent a co je zajímavé, v roce 2008 byl o 0,4 procent vyšší.

Zajímavé také je, že ani v oblastech nakloněných těmto „ekologickým“ autům (Los Angeles, San Diego, Portland, Seattle) se hybridům v porovnání se zbytkem USA příliš nedaří. K oblastem, kde si majitelé hybridního auta znovu koupí vůz stejné koncepce patří floridské West Palm Beach (43 procent), Phoenix a Orlando (shodně 40 procent). Například v Los Angeles si znovu hybrid koupí pouhých 34 procent lidí, průměr v celých Spojených státech je již zmiňovaných 35 procent.