Článek
Oproti minulé generaci narostl nový Swift o dvanáct centimetrů na nynějších 3,89 metru. Nový model má širší rozchod kol vepředu i vzadu, rozvor náprav se zvětšil o 50 mm, z čehož budou těžit cestující na zadních sedadlech. Verze Sport je k dostání výhradně s třídveřovou karoserií a standardními 17palcovými litými koly.
Motor s interním kódem M16A je klasicky umístěn vepředu a pohání přední kola. Jde o atmosférický čtyřválec s proměnnou délkou sacího potrubí, variabilním časováním ventilů a objemem 1,6 litru. Motor nabídne výkon 136 koní (100 kW); dosahuje jej až při 6900 otáčkách. Točivý moment narostl ze 148 Nm na 160 Nm při 4400 otáčkách.
Lehká váha
Výkony motoru papírově zrovna neohromí, je však třeba uvést, že Swift Sport váží sympatických 1 045 kilogramů. Normovaná spotřeba činí 6,4 litru na sto ujetých kilometrů. Převodovka je manuální a má šest stupňů. Stovku zvládne Swift Sport za 8,7 vteřin a jeho možnosti při zrychlování končí při 195 km/h.
Oproti běžnému swiftu se u verze Sport zvýšila tuhost předních pružin o 15 % a zadních pružin o 30 %. Podvozek má vepředu vzpěry McPherson, vzadu je torzní náprava.
Cena za verzi Sport začíná na částce 369 900 korun a nutno dodat, že v základu už máte vše včetně sedmi airbagů, bi-xenonových světlometů, CD přehrávače či automatické klimatizace. Vybírat můžete ze šesti metalických barev.