Oproti minulé generaci narostl nový Swift o dvanáct centimetrů na nynějších 3,89 metru. Nový model má širší rozchod kol vepředu i vzadu, rozvor náprav se zvětšil o 50 mm, z čehož budou těžit cestující na zadních sedadlech. Verze Sport je k dostání výhradně s třídveřovou karoserií a standardními 17palcovými litými koly.

Motor s interním kódem M16A je klasicky umístěn vepředu a pohání přední kola. Jde o atmosférický čtyřválec s proměnnou délkou sacího potrubí, variabilním časováním ventilů a objemem 1,6 litru. Motor nabídne výkon 136 koní (100 kW); dosahuje jej až při 6900 otáčkách. Točivý moment narostl ze 148 Nm na 160 Nm při 4400 otáčkách.

Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift Sport: autu nechybí mrštnost.

FOTO: Suzuki ČR

Lehká váha

Výkony motoru papírově zrovna neohromí, je však třeba uvést, že Swift Sport váží sympatických 1 045 kilogramů. Normovaná spotřeba činí 6,4 litru na sto ujetých kilometrů. Převodovka je manuální a má šest stupňů. Stovku zvládne Swift Sport za 8,7 vteřin a jeho možnosti při zrychlování končí při 195 km/h.

Interiér verze Sport působí ponuře a čistě účelově.

Interiér verze Sport působí ponuře a čistě účelově.

FOTO: Suzuki

Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift Sport

FOTO: Suzuki ČR

Oproti běžnému swiftu se u verze Sport zvýšila tuhost předních pružin o 15 % a zadních pružin o 30 %. Podvozek má vepředu vzpěry McPherson, vzadu je torzní náprava.

Cena za verzi Sport začíná na částce 369 900 korun a nutno dodat, že v základu už máte vše včetně sedmi airbagů, bi-xenonových světlometů, CD přehrávače či automatické klimatizace. Vybírat můžete ze šesti metalických barev.

Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift Sport

FOTO: Suzuki ČR