Hlavní obsah

Nissan chce být v Evropě nejprodávanější asijskou značkou

Novinky, Martin Žemlička

Nissan by se v roce 2016 rád stal nejprodávanější automobilovou značkou na starém kontinentu. Japonská automobilka nyní zaznamenala historicky nejvyšší tržní podíl v Evropě ve výši 3,7 procent. V Česku se značce příliš nedaří, ze zemí střední a východní Evropy má nejhorší prodeje a o dost zaostává za západní Evropou.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Nissan Juke

Článek

V roce 2016 chce být japonský Nissan na evropském trhu nejprodávanější značkou. Tyto smělé cíle automobilka shrnula do poněkud nešťastně pojmenovaného střednědobého plánu Nissan Power 88. Nissan dále plánuje až do roku 2016 představovat každých šest týdnů jeden zcela nový model, což nám přijde vysoce nereálné. Pokud se ovšem každá dílčí motorizace či použitá převodovka u jednoho modelu nebude označovat slovy „zcela nový model“.

Vloni byla pro společnost největším trhem Čína, kde sedany Sunny a Teana pomohly Nissanu dosáhnout rekordního objemu prodeje 1,25 miliónu vozidel.

Nissan v Evropě vloni prodal celkem 695 702 vozidel, což je o 120 000 více než v roce 2010. Mezi potenciální trhy patří Velká Británie, Španělsko a Rusko. Mezi největšího soupeře patří Toyota, velké tržní podíly mají na evropských trzích rovněž Kia a Hyundai.

Naopak k zemím s jedním z nejnižších tržních podílů patří s necelými 1,4 procenty Česká republika. Vloni u nás Nissan prodal pouhých 2604 automobilů. Cílem je toto číslo zvýšit, tuzemské zastoupení je nicméně realistické a ví, že Kiu a Hyundai nemá v tuto chvíli šanci porazit. Realistický cíl pro Českou republiku zní 3900 prodaných nissanů v roce 2014. Pomoci by k tomu mělo rozšíření prodejní sítě, dnes je v Česku pouhých 16 autosalonů Nissanu, příští rok by měly přibýt tři a roce 2014 jich má být jednou tolik co nyní.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám