918 Spyder nabídne dynamiku supersportu: celkový výkon činí 566 kW (770 k). Karoserie je z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, zajímavostí je dále plně variabilní aerodynamika, adaptivní řízení zadních kol a výfuková soustava s nahoře vyvedenými koncovkami výfuku. Porsche uvádí, že 918 Spyder je „legitimní nástupce“ modelu Carrera GT.

Sprint z 0 na 100 km/h zvládne novinka za necelé tři sekundy; přesná hodnota dosud chybí stejně jako nejvyšší rychlost (odhadujeme cca 340 km/h).

Spotřeba zhruba tři litry na 100 kilometrů je marketingovým trikem, protože měření dle metodiky EU nezohledňuje, že se to týká pouze první stovky kilometrů (kdy jsou nabité baterie). V čistě elektrickém režimu toto Porsche ujede zhruba 25 kilometrů, což je hodnota, která rozhodně neohromí.

Porsche 918 Spyder (prototyp, březen 2012)

Porsche 918 Spyder (prototyp, březen 2012)

FOTO: Porsche

Tři motory, hlavní je benzínový V8

Hlavním zdrojem hnací síly je osmiválcový motor 4,6 litru s výkonem přes 419 kW (570 k). Osmiválec se nechá vytočit až do 9000 otáček, což je vynikající hodnota.

Na přední nápravě se nalézá elektromotor o výkonu zhruba 80 kW (109 k), který pohání přední kola. Druhý elektromotor je umístěn mezi spalovacím motorem a převodovkou. Celkový výkon činí 770 koní, nejde ale o prostý součet, protože motory dosahují největšího výkonu při odlišných otáčkách.

Ukládání elektrické energie zajišťuje kapalinou chlazený lithium-iontový akumulátor složený z 312 jednotlivých článků s kapacitou 7 kWh. Dobití baterií trvá přibližně dvě hodiny.

Zajímavostí je, že vývoj elektrického systému trval devět měsíců a automobil obsahuje více než 50 řídících jednotek. Prodej bude zahájen příští rok, Porsche uvedlo, že automobil je už z poloviny hotový.