Hlavní obsah

Hybridní Porsche 918 Spyder má 770 koní, stovku zvládne pod tři vteřiny

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Hybridní Porsche 918 má už polovinu vývojového cyklu za sebou, automobilka nyní sdělila několik technických podrobností. Jisté je, že produkční verze zvládne zrychlit na 100 km/h pod tři vteřiny. Podle odhadů magazínu Wired bude cena na americkém trhu 800 tisíc dolarů, tj. zhruba 15 miliónů korun.

Foto: Porsche

Porsche 918 Spyder (prototyp, březen 2012)

Článek

918 Spyder nabídne dynamiku supersportu: celkový výkon činí 566 kW (770 k). Karoserie je z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, zajímavostí je dále plně variabilní aerodynamika, adaptivní řízení zadních kol a výfuková soustava s nahoře vyvedenými koncovkami výfuku. Porsche uvádí, že 918 Spyder je „legitimní nástupce“ modelu Carrera GT.

Sprint z 0 na 100 km/h zvládne novinka za necelé tři sekundy; přesná hodnota dosud chybí stejně jako nejvyšší rychlost (odhadujeme cca 340 km/h).

Spotřeba zhruba tři litry na 100 kilometrů je marketingovým trikem, protože měření dle metodiky EU nezohledňuje, že se to týká pouze první stovky kilometrů (kdy jsou nabité baterie). V čistě elektrickém režimu toto Porsche ujede zhruba 25 kilometrů, což je hodnota, která rozhodně neohromí.

Foto: Porsche

Porsche 918 Spyder (prototyp, březen 2012)

Tři motory, hlavní je benzínový V8

Hlavním zdrojem hnací síly je osmiválcový motor 4,6 litru s výkonem přes 419 kW (570 k). Osmiválec se nechá vytočit až do 9000 otáček, což je vynikající hodnota.

Na přední nápravě se nalézá elektromotor o výkonu zhruba 80 kW (109 k), který pohání přední kola. Druhý elektromotor je umístěn mezi spalovacím motorem a převodovkou. Celkový výkon činí 770 koní, nejde ale o prostý součet, protože motory dosahují největšího výkonu při odlišných otáčkách.

Ukládání elektrické energie zajišťuje kapalinou chlazený lithium-iontový akumulátor složený z 312 jednotlivých článků s kapacitou 7 kWh. Dobití baterií trvá přibližně dvě hodiny.

Zajímavostí je, že vývoj elektrického systému trval devět měsíců a automobil obsahuje více než 50 řídících jednotek. Prodej bude zahájen příští rok, Porsche uvedlo, že automobil je už z poloviny hotový.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám