Článek
JLR vlastní indická firma Tata Motors. Podle agentury Reuters musí nový podnik ještě schválit regulační úřady v Číně. Podnik bude také vyrábět motory a zabývat se výzkumem a vývojem.
Poptávka po elegantních limuzínách a sportovně-užitkových vozech JLR v Číně v posledních letech prudce roste. Příjmy automobilky z prodeje v Číně pak rostou mnohem rychleji než u jakéhokoliv dalšího velkého trhu, protože zájem o luxusní vozy v zemi zůstává vysoký i přes celkové ochlazení automobilového trhu.
Podíl Číny na celkových příjmech automobilky v posledních třech měsících loňského roku činil 17,2 procenta, což bylo více než podíl Británie, která je kolébkou obou značek.
Analytici však upozorňují, že než se novému společnému podniku podaří spustit výrobu, může to ještě nějakou dobu trvat. Čína se otevřela zahraničním automobilkám zhruba před 30 lety.
Nyní dominují místnímu trhu General Motors, Volkswagen a další zahraniční firmy. Čínské automobilky nejsou konkurenceschopné. Peking proto přišel s překážkami pro nové zájemce o vstup na trh. Vláda nedávno také stáhla automobilový průmysl ze seznamu odvětví, která chce podporovat.