Subaru mělo v případě projektu, kterému se přezdívá Toybaru, na starost vývoj a výrobu, Toyota měla na starost jednodušší z úkolů – výběr dodavatelů a logistiku. Obě auta se popravdě vzhledem příliš neliší, stejné jsou i motory, převodovky, zavěšení a další komponenty.

Stejně jako v případě GT 86 i v případě Subaru BRZ jde o čtyřmístné kupé s rozměry 4240 mm na délku, 1285 mm na výšku a s rozvorem náprav 2570 mm. Poháněná jsou zadní kola. Podobná je i pohotovostní hmotnost kolem 1200 kilogramů. GT 86 má udávanou pohotovostní hmotnost 1180 kg, zatímco Subaru BRZ je o 40 kilogramů těžší. Je to způsobeno lepší základní výbavou než u Toyoty (platí pro japonský trh, otázkou je, jak tomu bude v Evropě). V základu jsou sedmnáctipalcová litá kola.

Výroba BRZ a |GT 86 v japonském závodě koncernu Fuji Heavy Industries.

Výroba BRZ a GT 86 v japonském závodě Subaru.

FOTO: FHI

Oba vozy se budou vyrábět v hlavním výrobním závodě Gunma. Není bez zajímavosti, že od roku 2013 se na stejné výrobní lince bude vyrábět i nová generace Imprezy.

Nové BRZ by se na západních trzích mělo objevit letos v létě, očekávaná cena je zhruba 750 000 korun. Podle českého zastoupení Subaru se model BRZ do Česka oficiálně dostane až v roce 2013.