Hlavní obsah

Volkswagen CC: honosnější Passat s ostře řezanými rysy

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tuzemský importér začal od středy prodávat nový model Volkswagen CC. Následovník Passatu CC už v názvu první slůvko nemá, jeho původ je ale i přes větší eleganci snadno odhalitelný. Během půlhodinové projížďky jsme vyzkoušeli verzi s motorem 2.0 TDI (125 kW) a pohonem předních kol.

Foto: VW

Volkswagen CC

Článek

Změn je u nového modelu CC, kromě názvu, více. Například příď je nově tvarovaná a působí víc luxusním dojmem. Design je subjektivní, ostře řezané rysy a nádech luxusu ale novému CC sluší. Popravdě, spíše než o nový model jde o důkladnější facelift. Velikost je stejná jako u předchůdce: 4802 mm délka, rozvor měří 2711 mm, šířka pak 1855 mm (bez vnějších zpětných zrcátek). Výška činí 1417 mm.

Pro CC jsou k dispozici turbodiesely TDI s výkonem od 103 kW / 140 k do 125 kW / 170 k. Zážehové motory evropských verzí CC nabízejí výkonové hodnoty 118 kW / 160 k v případě motoru 1.8 TSI, dvoulitr s výkonem 155 kW / 210 k a vrcholné šestiválcové provedení s výkonem 300 koní.

Foto: VW

Volkswagen CC

K dispozici je buď pohon předních kol, nebo všech čtyř prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex. Pro silnější z nabízených motorizací je standardem elektronická náhražka samosvorného diferenciálu (XDS), pro ostatní motory ji lze dokoupit v rámci příplatkové výbavy.

Jezdí jako Passat, nic zvláštního nečekejte

Jak CC jezdí? V zásadě jako současný Passat. Nabídne dobrý komfort odpružení a přijatelnou agilitu, ale také necitlivé řízení. V rámci své třídy se jedná o dobrý průměr, který ovšem náročné řidiče nemá šanci vtáhnout do děje.

Během půlhodinového svezení s modelem 2.0 TDI (125 kW) a pouhými sedmi stovkami kilometrů na počítadle ujeté vzdálenosti nám v rychleji projížděných zatáčkách přední kola rychle ztrácela trakci (opakovaně zasahovalo ESP).

Těžko říct, zda to bylo špatným nahuštěním zimních pneumatik Bridgestone Blizzard s rozměrem 235/40 R18 nebo teplejším počasím s teplotami vzduchu kolem deseti stupňů. I přesto, že nájezdové rychlosti nebyly kdovíjak vysoké a u automobilu s „těžkým předkem“ je nedotáčivost bohužel přirozeným jevem, byla reakce automobilu zarážející.

Nové asistenční systémy

Omlazený Volkswagen CC dostal nové asistenční systémy, které se postupně dostávají do vybraných modelů s logem VW. Jde o tzv. Side Assist Plus včetně funkce Lane Assist (upozorňuje na vozidla ve slepém úhlu a aktivně zasahuje do řízení), případně funkce Dynamic Light Assist (automatické ovládání dálkových světlometů) a kamerové sledování dopravního značení. K dispozici je i zhola zbytečný systém pro sledování řidičovy únavy.

Na zadní sedačky se logicky hůře vstupuje, navíc cestující nad 185 centimetrů zaznamenají menší prostor pro hlavu, místa pro nohy je dostatek i pro dlouhány. Automobil je standardně čtyřmístný, pokud by přeci jenom někdo chtěl „mučit“ cestujícího vzadu uprostřed, dovede VW dodat vůz coby pětimístný. Kufr má menší vstupní otvor, je ale mimořádně dlouhý, jeho objem činí o pár litrů méně než u Passatu sedan - 452 l.

Foto: VW

Volkswagen CC

Zajímavostí je standardní přední okno s akustickou izolací. Složení je následující: vnější sklo (2,6 mm), bezpečnostní fólie PVB (0,3 mm), akustická fólie PVB (0,1 mm), bezpečnostní fólie PVB (0,3 mm) a vnitřní sklo (2,6 mm). Uvedená konstrukce okna s tloušťkou téměř 6 mm snižuje podle Volkswagenu vnitřní hlučnost o 2 až 4 dB.

Střídmý interiér je intuitivně ovladatelný

Interiér musíme pochválit pro jeho střídmost a velmi snadné, intuitivní ovládání. Problém není ani s pozicí za volantem – dvouose nastavitelný volant i široké možnosti nastavení sportovních sedaček umožní najít dobrou pozici řidičům nejrůznějšího vzrůstu. Dílenské zpracování se zdálo dobré, u testovaného modelu žel cvakala pružina v hlavici převodovky DSG (očividně jde ale o nedostatek konkrétního automobilu).

Ceny nejsou zrovna lidové, už základní výbava ale obsahuje všechno důležité. Standardem jsou mj. sportovní sedačky (skvěle se v nich sedí), bi-xenonové světlomety, samozacelující pneumatiky či již popisované přední sklo s akustickou fólií. Nejlevnější verze s motorem 1.8 TSI přijde na 707 900 korun, nejlevnější turbodiesel (140 k) je o dvacet dva tisíc korun dražší. Vrcholné provedení s 3,6litrovým šestiválcem stojí 983 900 korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám