Hlavní obsah

Subaru začalo prodávat nový sportovně-užitkový model XV

Novinky, Martin Žemlička

Subaru začalo prodávat nový model s jednoduchým označením XV. Jde o kompaktní SUV s nápadným vzhledem a stálým pohonem všech kol. Ceny v Česku začínají na částce 569 900 korun za základní benzínovou šestnáctistovku s výkonem 114 koní.

Foto: Subaru

Subaru XV (2012)

Článek

Subaru XV lze jednoduše charakterizovat jako imprezu s větší světlou výškou a „outdoorovým“ oplastováním. XV je dlouhé 4450 mm, široké 1780 mm, vysoké 1570 mm; rozvor náprav činí 2635 mm. Světlá výška tohoto modelu činí na danou kategorii nadprůměrných 220 mm.

Velikost kufru příliš neohromí - 310 litrů s plnohodnotnou rezervou nebo 380 litrů s lepící dojezdovou sadou. Design je na Subaru hodně odvážný, každému se asi líbit nebude, ale nelze mu upřít snahu o originalitu či výstřednost.

V nabídce je buď pětistupňová, či v případě silnějších motorů šestistupňová manuální  převodovka, případně samočinná bezestupňová převodovka CVT (Subaru jí říká Lineartronic).

Foto: Subaru

Subaru XV (2012)

Subaru je proslulé stálým pohonem všech kol, v případě verze XV je pohon řešen dvěma technologiemi. Verze s manuální převodovkou mají pohon všech kol klasicky v poměru 50:50, verze s automatem jej má standardně 60:40 a systém s elektronicky řízenou lamelovou spojkou tento poměr mění podle aktuální adheze.

Otázka je, zda to bude fungovat stejně dobře jako u klasického stálého pohonu všech kol s centrálním diferenciálem s omezenou svorností a viskózní spojkou. Na to odpoví až porovnání obou systémů na zabahněné polní cestě...

Foto: Subaru

Subaru XV (2012)

Potvrzeny jsou tři motory, všechny jsou typu boxer, tj. plochý čtyřválec s protiběžnými písty. Základem je benzínová šestnáctistovka s výkonem 114 koní, vrcholem benzínových motorů bude dvoulitr s výkonem 150 koní. Na evropských trzích je v prodeji i dvoulitrový turbodiesel, ten nabídne 147 koní a 350 Nm točivého momentu.

Ceny v Česku začínají na částce 569 000 za základní šestnáctistovku s pětistupňovým manuálem, nejlevnější verze s turbodieselem a šestistupňovým manuálem přijde v Česku na 709 000 korun.

Tuzemské zastoupení letos plánuje prodat celkem 250 kusů modelu XV, přičemž rovná stovka by měla mít pod kapotou vznětový motor.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám