Článek
Škoda zatím neví, jak se nový liftback, který je v médiích běžně označován jako Rapid, bude jmenovat. „O novém názvu zatím nebylo rozhodnuto,“ uvedl na dotaz Novinek tiskový mluvčí automobilky Jozef Baláž. Stoprocentně jisté je zatím pouze to, že se nový model poprvé ukáže v září na pařížském autosalonu a že se bude vyrábět v karosářské variantě liftback.
„Předpokládáme, že označení nového modelu zveřejníme ještě před pařížskou výstavní premiérou,“ dodal Baláž. Jak nám potvrdil interní zdroj z automobilky, název Rapid se běžně používá i v oficiální dokumentaci vozu (nyní začíná předsériová, několikakusová výroba), to ovšem neznamená, že by Škoda za několik týdnů či měsíců konečné jméno auta nemohla změnit.
Nebyl by lepší Popular?
Faktem je, že označení Popular by nejspíš lépe vystihovalo charakter vozu, který bude velikostně i cenově mezi fabií a octávií. Stejně jako v případě Rapidu využívala Škoda tento název ve své historii. V úvahu by tak připadalo i označení Felicia, další z nabízených variant, které má Škoda zaregistrované, totiž Lauretta, nám nepřijde pravděpodobné.
Automobilka už nyní prodává v Indii vozidlo s názvem Rapid, to ovšem s evropskou verzí nebude mít po technické stránce nic společného (technicky jde o VW Polo sedan). Mimochodem, indická verze se měla jmenovat Lauretta (Škoda pod označením Laura prodává Octavii), nakonec se ale automobilka rozhodla pro nynější název.
Později by se měl nový liftback vyrábět i v jiných karosářských variantách, například jako třídveřové kupé. Na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě se ukázalo i dvojče Rapidu/Popularu – koncept Seatu Toledo. Oba automobily se budou vyrábět v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi.