Crosswagon nabízí variabilnost a funkčnost vnitřního uspořádání kombíku s jízdními vlastnostmi SUV. Světlá výška je vyšší než je u kombíků obvyklá, dveřní prahy jsou vybaveny hliníkovými ochrannými pásy, stejně tak jako přední a zadní spodní části nárazníků. Přední části vozu pak dominuje maska chladiče v podobě charakteristického obráceného trojúhelníku.

Interiér nese hlavní rysy nového designérského směru, který automobilka v posledních letech nastolila. Nalezneme zde nové obložení centrálního panelu, či kožené čalounění a řadu technických novinek. 

Crosswagon bude mít v základní nabídce výkonnou jednotku 1,9 JTD 16v Multijet, která ze sebe dostane výkon 110 kw (150 koní) při 4000 otáčkách za minutu, a šestistupňový manuál se sportovním odstupňovaním převodových stupňů. Řadový čtyřválec nabízí maximální točivý moment 305 Nm při 2000 otáčkách za minutu. Tento nový turbodiesel prošel několika technickými úpravami s cílem zvýšit výkonnost při nižších rychlostech a snížit hranici hlučnosti a vibrací.

První čtyřkolku automobilka představila v roce 1951 v podobě vozu AR51 - 1900, který byl určen pro armádní využití. Poté přišla v roce 1983 Alfa 33 4x4. Stejný model byl o osm let později vybaven zdokonaleným systém pohonu všech kol. V roce 1992 automobilka představila systém Quadrifoglio 4 v modelu Alfa 155. Tento systém stálého pohonu všech kol využívá systém tří diferenciálů. V prosinci 1993 si zákazníci mohli pořídit Alfu 164 Q4 s legendárním šestiválcem o výkonu 172 kW (231 koní).