Verze kombi honosně nazvaná Sportbrake samo sebou vychází z modelu XF v karosářské verzi sedan, představené v roce 2008. S délkou 4966 mm je verze kombi o zanedbatelných 5 mm delší než sedan. Jinak jsou všechny parametry karoserie totožné – rozvor náprav – 2909 mm, šířka včetně zrcátek 2077 mm. O kolik desítek kilogramů bude kombi těžší než sedan, zatím automobilka neprozradila.

Vzadu je ve verzi kombi více místa než v sedanu – Jaguar udává nárust o 48 mm. Také přepravní prostor je logicky větší: zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40, nechybí integrovaný průchod na delší předměty (lyže apod.). Jaguar XF Sportbrake nabídne základní velikost kufru 550 litrů, po sklopení zadních sedaček činí objem 1675 litrů.

Jaguar XF Sportbrake (2012)

Jaguar XF Sportbrake (2012)

FOTO: Jaguar

Ze začátku budou pro XF kombi k dispozici pouze dieselové motory. Budou dva – buď 2,2 litrový čtyřválec s výkonem 204 koní (150 kW). Druhou možností je třílitrový šestiválec s výkonem 275 koní (202 kW) a točivým momentem 600 Nm.

Standardem je adaptivní podvozek, vzduchové odpružení zadní nápravy automaticky upravuje světlou výšku podle zátěže.

Předpokládáme, že později nabídku doplní i benzínové motory. Cenu ani přesné datum zahájení prodeje zatím Jaguar neoznámil.

Interiér nového kombi od Jaguaru.

Interiér nového kombi od Jaguaru.

FOTO: Jaguar

Jaguar XF Sportbrake (2012)

Jaguar XF Sportbrake (2012)

FOTO: Jaguar