Společnost Automobiles Citroën představením nového konceptu Citroën Sport jasně dokládá své další sportovní ambice. Koncept není striktně podřízen všem sportovním pravidlům a omezením, nicméně představuje stylistický vývoj a vizi do budoucna, jakým směrem by se nástupce Xsary WRC mohl ubírat. Podrobnosti nové studie automobilka zveřejní 2. března v Ženevě.

Xsara WRC má na svém kontě čerstvý titul v MS Rallye 2003. A o jejích schopnostech svědčí i historické prvenství na letošní Švédské rallye (fotogalerie), které vybojovala posádka Sébastien Loeb-Daniel Elena. Na sněhu dokázala porazit všechny favorizované severské jezdce, včetně obhájce prvenství Fina Markuse Grönholma s peugeotem a úřadujícího mistra světa Nora Pettera Solberga na subaru. Přemožitele nenašla Xsara WRC ani v úvodním podniku mistrovství v Monte Carlu (fotogalerie).

:. Vzpomínka na první start vozu Xsara WRC
Katalánská rallye je ryze asfaltovou soutěží a jako tradičně byla provázena slunečným počasím. S napětím se očekávala premiéra nových Citroënů Xsara WRC. V kuloárech se mluvilo o tom, že tato auta předstihla dobu a že jsou technicky ještě o generaci dál než "sesterský" Peugeot, nebo konkurenční Ford. "Rudí ďáblové" Philippe Bugalski a Jesus Puras na červených citroënech nenechali nikoho na pochybách, že tomu tak skutečně je. Ovládli rallye dokonale, se soupeři si hráli jako kočka s myší. Po druhé etapě vedl tedy Španěl Puras před Bugalským. Ale do uzavřeného parkoviště už nedojel, zradila ho elektronika. V čele ho vystřídal týmový kolega Bugalski. Vše se zdálo naprosto jasné. Ale osud rozhodl jinak. Technická závada v poslední etapě a následná penalizace odsunula Bugalského na osmé místo. Tím spadlo vítězství doslova do klína asfaltovým specialistům od Peugeotu.
psal v roce 2001 časopis AUTOforum