Hlavní obsah

Jeep Compass neuspěl v nárazových testech, skvěle si vedl nový Civic

Novinky, Martin Žemlička

Nezávislá organizace Euro NCAP řízeně rozbila dva nové automobily. Hodnocení nárazových testů probíhalo už podle nových, přísnějších kritérií, která začala platit od začátku letošního roku. Skvěle si vedl nový civic od Hondy, pouhých dvou hvězdiček se pak v bezpečnostním hodnocení dostalo faceliftovanému Jeepu Compass.

BEZ KOMENTÁŘE: Jeep Compass neuspěl v nárazových testechVideo: Euro NCAP

 
Článek

Nová Honda Civic, s benzínovou osmnáctistovkou pod kapotou, si v nárazových testech vedla skvěle – ochrana dospělých byla téměř stoprocentní, ochrana dětí činila nadprůměrných 83 procent. „Prostor pro cestující zůstal stabilní při čelním nárazu, sedák a opěrka hlavy poskytovala dobrou ochranu proti poranění krční páteře v případě nárazu zezadu,“ uvádí se ve zprávě Euro NCAP. Dobrá byla ochrana hlavy, břicha i pánve, jediný problém byl s přístrojovou deskou a možným poraněním kolen.

Foto: Euro NCAP

Honda CIvic v nárazovém testu Euro NCAP

Jeep Compass zradila ochrana chodců

Druhé testované vozidlo, Jeep Compass s 2,2litrovým dieselovým motorem, získal pouze dvě hvězdičky v celkovém hodnocení. Ochrana dětí i dospělých byla akceptovatelná, mimořádně špatná byla ochrana sražených chodců a špatně si Compass vedl také při bočním nárazu. V případě asistenčních systémů Jeep ztratil body za chybějící signalizaci bezpečnostních pásů a také za chybějící omezovač nejvyšší rychlosti (poměrně zbytečná funkce - nastavíte si během jízdy rychlost, například 130 km/h a vozidlo více nepojede).

Foto: Euro NCAP

Jeep Compas v testu Euro NCAP propadnul.

Letošní metodika je přísnější než u automobilů, které nárazové testy Euro NCAP stihly do konce minulého roku. K tomu, aby testované vozidlo získalo pět hvězdiček, musí plnit ochranu dospělých na 80 procent a dětí na 75 procent. V minulosti obtížná ochrana chodců musí být nově pro pětihvězdičkové hodnocení nejméně 60 procent a stejný podíl musí mít i nabídka asistenčních systémů.

Euro NCAP automobily porovnává v rámci jednotlivých tříd, pokud tedy auto velikosti civicu dosáhne pěti hvězdiček, neznamená to, že je více bezpečné jako těžký compass. Přes nespornou vypovídající hodnotu těchto nárazových testů, je nelze brát jako dogma.

Výsledky crash testů Euro NCAP (únor 2012)
automobilcelk. hod.dospělídětichodcibezp. systémy
Jeep Compass261 %76 %23 %43 %
Honda Civic594 %83 %69 %86 %

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám