„Základní cena byla stanovena na 1 258 000 korun,“ uvedla pro Novinky.cz Eva Masáková z tuzemského zastoupení Audi. Podle Masákové jsou pro Česko přiděleny dva vozy z celkových 333 kusů.

Nejostřejší Audi A1 poznáte podle agresivnější přídě, zadního spoileru i osmnáctipalcových litých kol. Uvnitř najdete sportovní sedačky s výraznějším bočním vedením. Test sériové verze s motorem 1.4 TFSI najdete zde.

Dvoulitrový čtyřválec 2.0 TFSI poskytuje nejvyšší výkon 188 kW (256 k) při 6000 otáčkách a točivý moment 350 Nm (v rozmezí 2500 až 4500 ot.). Motor má přímé vstřikování, proměnné časování sacích ventilů, dva vyvažovací hřídele a je přeplňován turbodmychadlem.

Poháněna jsou všechna čtyři kola, zadní se připojují při prokluzu předních. Jde o klasické řešení, které využívají koncernové vozy - využita byla elektronicky řízená a hydraulicky ovládaná lamelová spojka s lamelami v olejové lázni (systém Haldex, nejde tedy o trvalý pohon 4x4).

Audi A1 quattro zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 5,7 vteřiny a jen těsně nedosáhne 250 km/h – ručka rychloměru se zastaví na 245 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 8,5 l / 100 km. Převodovka je manuální, šestistupňová. Audi slibuje strmější řízení (14, 8:1), posilovač je elektrohydraulický.