Článek
Audi RS 4 Avant využívá osmiválec se zdvihovým objemem 4163 ccm. Stejný motor pohání i RS 5 Coupé. Atmosféricky plněný V8 nabídne nejvyšší výkon 331 kW, respektive 450 koní při 8250 otáčkách. Nejvyšší točivý moment má hodnotu 430 Nm a je k dispozici mezi 4000 až 6000 otáčkami.
Rychlé kombi s logem čtyř kruhů zrychlí na stovku za 4,7 vteřiny a při 250 km/h utne další zrychlování elektronický omezovač (lze jej posunout na 280 km/h). Spotřeba dle laboratorních měření dosahuje hodnoty 11 litrů na 100 ujetých kilometrů. Bez zajímavosti jistě není, že osmiválec 4,2 FSI je ručně montován v maďarském závodě Györ.
Převodovka je automatická, dvouspojková a má sedm rychlostních stupňů, přičemž poslední je velmi dlouhý pro snížení otáček při dálničních rychlostech. Řadit lze i sekvenčně pádly pod volantem.
Standardem je stálý pohon všech kol, jenž s poměrem 40:60 mírně preferuje zadní kola. Nechybí ani samosvorný mezinápravový diferenciál. Elektronický stabilizační systém ESP nabízí sportovní režim a lze jej kompletně vypnout.
Podvozek RS 4 má oproti výchozímu modelu o 20 mm sníženou světlou výšku. Audi RS 4 Avant je také o 20 mm delší a o 24 mm širší než A4 Avant. Na výběr je osm barev karoserie.
Nová jsou devatenáctipalcová kovaná kola (pneumatiky s rozměrem 265/35), na přání jsou k dispozici „dvacítky“. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají vpředu průměr 365 mm. Pohotovostní hmotnost Audi nezveřejnilo.
K zákazníkům se první vozy dostanou na podzim. Cena pro český trh nebyla dosud stanovena, v Německu model přijde na 76 600 eur, což je zhruba 1 915 000 korun. Světovou premiéru si nová generace RS 4 Avant odbude v březnu na ženevském autosalonu.